شناسهٔ خبر: 42962125 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا

یک گـامِ کوتـاه تا صعـود به مرحله حذفی

امشب در هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا بایرن، رئال، سیتی و یووه تقریباً خیال‌شان بابت صعود راحت است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرورزشی، تیم‌های بزرگ بایرن‌مونیخ، رئال‌مادرید، منچسترسیتی و یوونتوس چالش صعود ندارند، اما منچستریونایتد باید مراقب والنسیا باشد.
گروه E: برد برای ادامه صدرنشینی و اعتماد
روز‌های خوبی در باشگاه بایرن‌مونیخ سپری نمی‌شود. در بوندس‌لیگا شرایط بحرانی شده و مدیران از عملکرد نیکو کواچ راضی نیستند، با این حال در لیگ قهرمانان وضعیت کمی بهتر است. حداقل در اروپا صدرنشین گروه هستند و امشب برابر بنفیکا شاید حتی صدرنشینی‌شان قطعی شود. بایرن که بازی رفت را راحت از بنفیکا برد، در صورتی که پیروز شود و آژاکس حریفش آاِک را نبرد صدرنشین خواهد ماند. عقاب‌ها همه بازی‌های‌شان در مونیخ را باخته‌اند و شانس زیادی برای صعود هم نخواهند داشت. بنفیکا به لیگ اروپا فکر می‌کند و بایرن به صعود با صدرنشینی. آژاکس که یکی از غیرمنتظره‌های این فصل لیگ قهرمانان بوده هم می‌تواند تا روز آخر تهدیدی برای صدرنشینی بایرن باشد. با توجه به فاصله ۲ امتیازی حتی در صورت برابری امتیاز‌ها می‌توانند صدرنشین شوند. آژاکس از پلی‌آف تا مرحله گروهی شکست‌ناپذیر بوده. آمستردامی‌ها ۶ برد و ۴ تساوی داشته‌اند. ۳ بازی قبلی برابر آاِک را هم برده‌اند.
یک گـامِ کوتـاه تا صعـود
گروه F: تلافی باخت اول
سیتی بعد از باخت هفته اول برابر لیون به رقابت‌ها برگشت و با ۳ برد متوالی صدر جدول را به خودش اختصاص داد. حالا به فرانسه سفر کرده‌اند تا آن باختِ هفته نخست را جبران کنند. شاگردان گواردیولا که باز هم علاوه بر صدرنشینی در لیگ برتر شانس اول قهرمانی در انگلیس هستند، به طور موازی به قهرمانی در لیگ قهرمانان هم فکر می‌کنند. گواردیولا می‌داند دیگر فقط قهرمان شدن در انگلیس دوای درد هواداران سیتی نخواهد بود. میانگین بیش از ۳ گل زده در اروپا و انگلیس برای سیتی ثبت شده و پپ امید دارد با اتکا به خط آتش، تیم دوم فعلی لیگ فرانسه را در خانه شکست دهند، اما لیون با هوفنهایم و شاختاردونتسک رقابت حساسی برای صعود خواهد داشت. هوفنهایم می‌تواند با شکستِ شاختار نیم‌نگاهی به شکستِ لیون داشته باشد و شاید در اولین حضورش در لیگ قهرمانان صعود تاریخی رقم بزند. شاختار اخیراً آمار خوبی بیرون از خانه نداشته و یک تساوی و ۳ شکست برای این تیم ثبت شده. با این حال آن‌ها هم با توجه به بازی خانگی آخرشان برابر لیون شانس صعود خواهند داشت.
یک گـامِ کوتـاه تا صعـود
گروه G: اولین آزمون بزرگ سولاری
قرارداد با سانتیاگو سولاری امضا شد و دوباره بحران برگشت! پس از ۴ برد متوالی در تمامی رقابت‌ها همه فکر می‌کردند بحرانِ رئال تمام شده، اما هفته قبل برابر ایبار تیمی که هیچ‌وقت آن‌ها را در لالیگا نبرده بود شکست خوردند و تردید‌ها نسبت به انتخاب سولاری بیشتر شد. رئال بازی رفت را از رم در خانه به‌راحتی برد و بازیکنان این تیم از رویارویی با جالوروسی خاطره خوبی دارند. شاید باز هم رم آن‌ها را از بحران نجات دهد. البته بازی امشب در پایتخت ایتالیاست و متفاوت خواهد بود، با این‌که رم یک برد و ۴ باخت در ۵ مصاف خانگی با رئال‌مادرید داشته و آمار نشان می‌دهد چندان نباید به بازی کردن در المپیکو دل خوش کنند. یک تساوی در بازی امشب حکم صعود هر دو تیم را امضا خواهد کرد. زسکامسکو بعد از برد برابر رئال‌مادرید شانس صعود پیدا کرده بود، اما باخت‌هایی که برابر رم داشت تقریباً آن‌ها را از صعود دور کرده. فقط معجزه و باختِ رم در هر دو بازی بعدی و از طرف دیگر پیروزی روس‌ها در ۲ بازی آینده می‌تواند آن‌ها را به مرحله حذفی برساند. در ۳ بازی قبلی برابر ویکتوریاپلزن یک برد، یک تساوی و یک شکست داشته‌اند.
یک گـامِ کوتـاه تا صعـود
گروه H: نگاهِ یونایتد به یووه
چند دقیقه پایانی در تورین، منچستریونایتد را به کورس صعود در این گروه بازگرداند. مورینیو می‌دانست برد برابر یوونتوس چه ارزشی برای تیمش دارد و با آسودگی خاطر برای میزبان کری خواند. شیاطین سرخ هنوز هم خطرِ والنسیا را حس می‌کنند ولی شاید یوونتوس لطف بزرگی به آن‌ها بکند و خفاش‌ها را ناامید کند. یووه ۹ امتیازی هم با اینکه شانس زیادی برای صدرنشینی دارد، اما برای اینکه هفته آخر سفر راحتی به سوئیس داشته باشد می‌خواهد در خانه ۳ امتیاز بگیرد. در بازی رفت یووه ۱۰ نفره پس از اخراج رونالدو پیروز شد و با استناد به همان بازی می‌توان گفت: احتمال پیروز نشدن‌شان در بازی برگشت هم کم است. البته فراموش نکنید اخیراً در اروپا یووه نتایج خوبی در تورین نگرفته. یک برد، ۲ تساوی و ۲ شکست در ۵ دیدار آمار خوبی برای صدرنشین بلامنازع ایتالیا نیست. منچستریونایتد در اولدترافورد برابر سوئیسی‌ها یک برد و ۲ تساوی داشته و به دومین برد فکر می‌کند. اگرچه هنوز اردوی شیاطین‌سرخ پرتنش است، اما در اروپا با رقم زدن اولین و آخرین باختِ یووه روحیه خوبی دارند.
یک گـامِ کوتـاه تا صعـود

نظر شما