شناسهٔ خبر: 42930105 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مردم ایلام غبار از تربت شهدا شستند

ایلام - ایرنا - آیین میهمانی لاله ها همراه با عطرافشانی و گلباران مزار مطهر شهدا همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس عصر پنجشنبه در گلزار شهدای صالح آباد مهران و دیگر گلزارهای شهدای سراسر استان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، این آیین با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، علی اکبر بسطامی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، مدیران دستگاه های اجرائی، فرماندهان نظامی و انتظامی، اقشار مختلف مردم و خانواده های شهدا و ایثارگران در گلزار شهدای صالح آباد برگزار شد.

در ابتدای این آئین پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت هفته دفاع مقدس و روز تجلیل از شهیدان و ایثارگران توسط مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام قرائت شد.

اسدالله تولیده ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: در این مکان مقدس باید در مقابل شهدا به پیشگاه مقدسشان سر تعظیم فرود آورد.

وی به اقدامات صورت گرفته در گلزار شهدای صالح آباد پرداخت و گفت: با توجه به ضرورت ساماندهی گلزار شهدای صالح آباد به عنوان اصلی ترین گلزار استان و مطالبه به حق خانواده های معظم شهدا و عموم مردم بر اینکه این مکان باید مورد توجه و رسیدگی قرار گیرد، عملیات عمرانی این گلزار با همت و حمایت استاندار ایلام آغاز شد.

وی  به جانمایی اِلمان بر مزار هر شهید اشاره کرد و افزود: در آینده نزدیک اِلمانهای شهدا بر مزار مطهر هر شهید والامقام نصب خواهند شد.

 تولیده همچنین از نصب دوربین مدارس بسته، سیستم صوتی و یک دستگاه تلویزیون شهری در محوطه گلزار شهدا صالح آباد در آینده نزدیک خبر داد و گفت: برای معنوی سازی هر چه بیشتر فضا یک دستگاه تلویزیون شهری در محوطه گلزار نصب خواهد شد که در آن وصیتنامه شهدا و محتوا با مضمون ایثار و شهادت جهت ترویج این فرهنگ ناب به نمایش در خواهد آمد.

شرکت کنندگان در پایان این مراسم با حضور بر مزار مطهر شهدا، گلباران و قرائت فاتحه ضمن ادای به مقام والای آنان، با آرمانهای انقلاب تجدید میثاق کردند.

استان ایلام در دوران دفاع مقدس سه هزار شهید تقدیم اسلام کرده است.

نظر شما