شناسهٔ خبر: 42928351 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

آغاز چهارمین همایش مشاوره تحصیلی رایگان دانشگاه تربت‌حیدریه

چهارمین همایش مشاوره و هدایت تحصیلی رایگان داوطلبان کنکور سراسری سال جاری توسط استادان دانشگاه تربت‌حیدریه آغاز شد.

صاحب‌خبر -

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه تربت‌حیدریه در آیین آغاز این همایش در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در تربت حیدریه گفت: در این برنامه که برای چهارمین سال متوالی انجام می‌شود، ۲۴ نفر از بهترین استادان متخصص به مدت سه روز خدمات مشاوره‌ای و هدایت تحصیلی را به داوطلبان ارایه می‌کنند.

علیرضا صالحان افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده و در راستای رسالت علمی، آموزشی و اجتماعی این دانشگاه، داوطلبان می‌توانند در مدت یاد شده همه روزه از ساعت ۱۵ الی ۱۸ مراجعه به مسجد جامع شهر تربت‌حیدریه  برای انتخاب رشته راهنمایی بگیرند . 

وی همچنین گفت: امسال بدلیل شرایط کرونا داوطلبان شهرستان‌های همجوار نتوانستند در این همایش شرکت کنند.

صالحان افزود: در کنکور سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور که در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه و شنبه ۲۹ مرداد الی یکم شهریور در دانشگاه تربت‌حیدریه برگزار شد، پنج هزار و ۲۶۳ نفر داوطلب در ۵ گروه آزمایشی علوم ریاضی، علوم انسانی، علوم تجربی، هنر و زبان‌های خارجی برای ورود به دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور با یکدیگر به رقابت پرداختند. 

وی گفت: تعداد داوطلبان شرکت کننده به تفکیک گروه آزمایشی شامل: گروه آزمایشی علوم تجربی ۲۱۸۹ داوطلب، گروه آزمایشی علوم انسانی ۱۲۲۱ داوطلب، گروه آزمایشی ریاضی و فیزیک ۳۷۷ داوطلب، گروه آزمایشی زبان خارجی ۶۴۹ داوطلب و گروه آزمایشی هنر ۴۹۷ داوطلب بودند.

نظر شما