شناسهٔ خبر: 4290302 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

نشست دوجانبه صالحی و مونیز در پنجمین روز رایزنی‌ها در لوزان

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر انرژی آمریکا در پنجمین روز رایزنی‌های هسته‌ای در لوزان در خصوص مباحث فنی موضوع هسته‌ای ایران به گفت‌وگو نشستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،دقایقی پیش و درپنجمین روز رایزنی‌های هسته‌ای در لوزان سوئیس،علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و ارنست مونیز وزیر انرژی اتمی آمریکا درباره مباحث فنی موضوع هسته‌ای ایران به گفت‌و‌گو پرداختند.

صالحی و مونیز از روزپنجشنبه نیز چندین دوربا یکدیگر به صورت دوجانبه وهمچنین در قالب مذاکرات وزرای خارجه به گفت‌وگو پرداختند.دیروز(شنبه) نیز صالحی ومونیزسه دورمذاکره دوجانبه داشتند و البته در نشست‌های وزرای خارجه نیز حضور یافتند.

رئیس سازمان انرژی اتمی روز گذشته درجمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر به لحاظ فنی و حقوقی به فهم مشترک قابل توجهی رسیده‌ایم. یکی دو مورد وجود دارد که پیچی خورده که باید ببنیم می‌توانیم در بعد فنی، الان محاسباتمان را انجام می‌دهیم آنها هم محاسبات خودشان را دیروز ارائه کردند، ببینیم می‌توانیم در این یکی دو مورد به فهم مشترکی برسیم. اگر این حاصل شود می‌توان گفت در موضوعات فنی به فهم مشترک رسیده‌ایم البته این به مفهوم توافق نیست.

صالحی افزود: توافق آخرین مرحله است و وقتی که همه ابعاد فنی، حقوقی و سیاسی کاملا روشن شده باشد.

وی درباره اینکه آیا پیچی که گفتید وجود دارد منتظر حضور سایر وزرای خارجه است؟ گفت: الان داریم تلاش می‌کنیم که وقتی وزرا حاضر می‌شوند آنها وارد جزییات بشوند و بخواهند جزییات را مرور کنند. علی القاعده باید ببینیم قبل از ورود وزرا می‌توانیم به جمع بندی واحدی برسیم و به فهم مشترکی در مجموعه زمینه‌ها برسیم. تلاش خود را انجام می‌دهیم.

صالحی همچنین در پاسخ به سوالی درباره رسیدن به راه‌حل گفت: امیدواریم به راه‌حل‌ها دست یابیم. من خوشبین هستم.

نظر شما