شناسهٔ خبر: 4289773 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

از سوی یک مذاکره کننده ارشد هسته ای؛

خبر رسانه‌های غربی مبنی بر انتقال اورانیوم از ایران به روسیه تکذیب شد

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان: خبرگزاری میزان: خبر رسانه‌های غربی مبنی بر انتقال اورانیوم از ایران به روسیه از سوی یک مذاکره کننده ارشد هسته ای کشورمان تکذیب شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، یک مذاکره کننده ارشد هسته ای جمهوری اسلامی ایران ،گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس که حاوی نکات غیر دقیقی از جمله در مورد انتقال اورانیوم از ایران به روسیه است را رد کرد.

و افزود: انتشار چنین اخباری از سوی برخی از رسانه های غربی در راستای فضاسازی هایی در جهت اخلال در روند مذاکرات صورت می گیرد که البته اقدامی بیهوده و غیرحرفه ای است.

به گزارش میزان آسوشیتد پرس در گزارشی به نقل از منابع خود با این ادعا که مذاکرات در خصوص محدودیت‌هایی برجنبه‌هایی از برنامه غنی سازی ایران که می‌تواند در ساخت کلاهک هسته‌ای استفاده شود پیشرفت داشته‌اند نوشت: ایران در هفته‌های اخیر از خواست خود مبنی بر حفظ 10000 سانتریفیوژ غنی سازی اورانیوم تغییر نظر داده و به داشتن 6000 تا موافقت کرده است.

آسوشیتد پرس در ادامه به نقل از منابع خود مدعی شد: در حال حاضر ممکن است ایران به کمتر داشتن از این (6000 سانتریفیوژ) هم راضی شود و تهران آماده است تمام ذخایر اورانیوم خود را به روسیه انتقال دهد که این تغییری در درخواست قبلی ایران برای مجوز حفظ مقدار کمی از آن است.

نظر شما