شناسهٔ خبر: 42889044 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

عبدالله عبدالله هفته آینده به پاکستان می‌رود

رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان قرار است هفته آینده به‌دعوت رسمی عمران خان برای گفت‌وگو درباره مذاکرات صلح و آشتی به پاکستان سفر کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «عبدالله عبدالله»، رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان برای گفت‌وگو با رهبران پاکستان در رابطه با مذاکرات صلح طی روزهای پیش‌رو به اسلام‌آباد می‌رود.

سفر رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی افغانستان بنابر دعوت رسمی عمران‌خان، نخست‌وزیر پاکستان هفته آینده انجام خواهد شد.

این اولین سفر عبدالله پس از سال ۲۰۰۸ میلادی به این کشور است.

رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی افغانستان سه‌شنبه‌شب گذشته در سخنانی در نشست آنلاین شورای روابط خارجی آمریکا گفت که او در روزهای پیش‌رو به پاکستان می‌رود و با سران این کشور در رابطه با مذاکرات صلح و آشتی در افغانستان گفت‌وگو خواهد کرد.

از سوی دیگر، عبدالله عبدالله در این نشست ابراز امیدواری کرد که مذاکرات بین‌الافغانی در دوحه به پایان چهار دهه جنگ و خون‌ریزی در افغانستان منتج شود.

عبدالله عبدالله همچنین افزود که هم‌زمان با مذاکرات صلح، سطح خشونت در کشور بالا رفته و افزایش خشونت‌ها برای مردم پذیرفتنی نیست.

به گفته‌ رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی افغانستان، مردم انتظار دارند که خشونت‌ها به طور قابل توجهی کاهش یابد و آتش‌بس بشردوستانه در این کشور برقرار شود.

عبدالله عبدالله تأکید کرد که تأمین صلح و ثبات در افغانستان به نفع همه‌ کشورهای منطقه است؛ زیرا همه کشورهای منطقه در معرض تهدید گروه‌های تروریستی قرار دارند.

رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان افزود که برای هیأت مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی افغانستان صیانت از ارزش‌های جدید به‌ویژه حقوق زنان، انتخابات، آزادی رسانه‌ها و فعالیت جامعه مدنی مهم است.

مذاکرات بین‌الافغانی وارد دوازدهمین روز خود شده است. این مذاکرات در بیست‌ودوم سنبله در دوحه، پایتخت قطر شروع شد. تا کنون چند دور نشست‌های فرعی این مذاکرات برگزار شده است، اما نشست اصلی بین دو هیأت تاکنون آغاز نشده است. در حال حاضر دو طرف بر روی شیوه پیشبرد مذاکرات کار می‌کنند.

انتهای پیام/ ر

نظر شما