شناسهٔ خبر: 42871229 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سردار باقری: پژوهشگران با ارائه روایت‌های درست از تحریف دفاع مقدس جلوگیری کنند

تهران-ایرنا- رییس ستاد کل نیروهای مسلح موزه ها را پلی میان پیشکسوتان دفاع مقدس و نسل جوان عنوان کرد و گفت: پژوهشگران باید روایت درستی از دفاع مقدس ارائه کرده و از هرگونه دروغ و تحریف جلوگیری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا سردار سرلشکر محمد حسین باقری در آیین افتتاح هشت موزه دفاع مقدس در ۸ استان کشور اظهار داشت: زمانی ایران در همه جنگ‌ها به خاطر شکستی که متحمل می شد سرافکنده بود، اما به پشتوانه دفاع مقدس امروز جمهوری اسلامی در منطقه و جهان سرافراز است و باید ذره ذره آن مورد توجه نسل حاضر و آینده قرار بگیرد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه باید ایرانیان افتخار کنند که چگونه پدرانشان با دست خالی برابر متجاوزان ایستادند، تصریح کرد: اینکه چگونه آنها از این دین و آیین حفاظت کرده و حماسه ای جاوید آفریدند باید با جنگ های ایران و قفقاز و جنگ های اول و دوم که سبب جدایی بخشی از این کشور پهناور شد، مقایسه شود تا متوجه اتفاقی شویم که در تاریخ کشور رخ داده است.

سردار باقری با اشاره به انقلاب اسلامی که در ابتدای راه خود مورد تجاوز همه جانبه قرار می گیرد، ادامه داد: صدام جلودار این تجاوز با حمایت بیشتر قدرت های جهان بود تا به انقلاب ضربه بزنند. زیرا آنها می دانستند که انقلاب اسلامی بساط ظلم و ستم را در جهان بر هم خواهد زد.

وی با گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس به ویژه سپهبد سردار سلیمانی، جانبازان دفاع مقدس یادآور شد: موزه به عنوان یک پایگاه و سنگر مهم در دفاع مقدس بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند پلی میان پیشکسوتان و نسل جوان باشد.

سردار باقری افزود: سردار سلیمانی برای نخستین بار در کرمان اولین موزه دفاع مقدس را در کشور و با دستان خالی و کمک مردم کرمان ایجاد کرد که در آن عملیات والفجر هشت به بهترین شکل ممکن بازنمایی شد؛ آقای قالیباف هم مجموعه‌ای بسیار ارزشمند را در زمان تصدی شهرداری تهران به عنوان مجموعه دفاع مقدس در تهران بنا نهادند که در حقیقت روح و محتوایی دفاع مقدس به آن داده و بسیار  با ارزش و جایگاه خاصی در کشور دارد.

رییس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، جهاد سازندگی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و همه بخش ها انتظار می رود به بهتر شدن محتوای موزه ها همت کنند، افرود: جوانان کشور در استانها باید بدانند که پدران و برادران آنها در زمان دفاع مقدس چه کردند و در جبهه ها چگونه مقابل دشمن ایستادند.  

وی با تاکید بر اینکه پروژه هایی که برای دفاع مقدس تعریف شده است، می تواند منبع مهمی برای پژوهشگران محسوب شود، خاطرنشان کرد: روایت های درست از دفاع مقدس می تواند در اختیار پژوهشگران قرار بگیرد تا از دروغ و تحریف جلوگیری شود.

نظر شما