شناسهٔ خبر: 42867313 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

سفر غیرمنتظره فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به مصر/ از سر گیری مراسم حج عمره از چهارم اکتبر/ توافق چین و هند برای عدم اعزام نیروهای بیشتر به نوار مرزی

سفر غیرمنتظره فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به مصر، از سر گیری مراسم حج عمره از چهارم اکتبر و توافق چین و هند برای عدم اعزام نیروهای بیشتر به نوار مرزی از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، امیر قطر طی سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، برقراری صلح عادلانه در منطقه را مشروط به پایبندی رژیم صهیونیستی به ابتکار صلح عربی و حل فصل موضوع فلسطین دانست.

- رئیس‌جمهوری فرانسه در سخنرانی خود در هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد بر پایبندی اروپا به اجرای برجام تاکید کرد.

- رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی طی سخنرانی ویدئویی برای هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، خواستار پیگیری طرح سلامت عمومی منطقه‌ای با حضور چین، ژاپن، مغولستان و کره‌شمالی برای مقابله با چالش‌های سلامت شد.

- فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی طی سفری غیرمنتظره وارد مصر شد.

- سخنگوی جنبش انصارالله یمن و رئیس هیات مذاکره‌کننده این کشور، گفت که شش سال مقاومت در برابر تهاجم علیه کشور مکتبی نظامی، سیاسی و تاریخی بود که نسل‌های بعد از آن یاد خواهند کرد.

- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تکرار برخی یاوه‌گویی‌ها، به سخنان ویدئو کنفرانسی رئیس‌جمهوری ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد واکنش نشان داد.

- خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) اعلام کرد که این کشور از چهارم اکتبر برگزاری مراسم حج عمره را برای زائرانی که ساکن این کشور هستند، از سر خواهد گرفت.

- وزارت خارجه فرانسه از سیاسیون لبنان خواست بدون اتلاف وقت، برای تشکیل دولت جدید اقدام کنند.

- فرد مظنون به ارسال نامه حاوی سم «رایسین» به آدرس رئیس‌جمهوری آمریکا در دادگاه حاضر شد.

- رئیس‌جمهوری آمریکا بار دیگر رقیب دموکرات خود در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو را مورد تمسخر قرار داد و گفت که وی در جریان پاندمی کرونا از ماسک استفاده کرده و جراحی پلاستیک خود را پنهان می‌کرد.

- رئیس‌جمهوری ونزوئلا گفت که دولت آمریکا به سازمان جاسوسی این کشور (سیا) برای انجام «عملیات مخفیانه و تروریستی» در خاک ونزوئلا چراغ سبز نشان داده است.

- شورای وزیران عربستان اعلام کرد که هرگونه توافق هسته‌ای با ایران باید به عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای و عاری‌سازی منطقه از سلاح کشتار جمعی بینجامد.

- وزارت دفاع چین امروز -چهارشنبه- از توافق این کشور با هند برای عدم اعزام نیروهای بیشتر به نوار مرزی خبر داد.

 

نظر شما