شناسهٔ خبر: 4284198 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

صنعا، حدیده و تنها نیروگاه برق صعده، آماج بمباران شدید عربستان

جنگنده‌های عربستان شب گذشته و بامداد امروز به مناطق مختلف یمن حمله کرده و شمار دیگری از مردم بی‌دفاع یمن را شهید و زخمی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، خبرگزاری الجزیره شب گذشته از سه حمله جنگنده‌های سعودی به پایگاه دفاع هوایی و فرودگاه الحدیده در غرب یمن خبر داد.

ساعاتی بعد نیز، فرودگاه بین‌المللی حدیده، در معرض 10 حمله جنگنده‌های متجاوز عربستان قرار گرفت.

الجزیره همچنین از مقابله ضد‌هوایی‌های ارتش یمن با جنگنده‌های متجاوز خبر داد.

جنگنده‌های سعودی تنها نیروگاه برق استان صعده یمن را هم بمباران کردند. این امر بیش از پیش نشان می‌دهد عربستان به دنبال نابودی زیر‌ساخت‌ها و تاسیسات زیربنایی یمن است.

شبکه الجزیره همچنین خبر داد ده‌ها غیر‌نظامی بی‌دفاع در حمله هوایی جنگنده‌های سعودی به محله الدمغه درمرکز الحدیده در غرب یمن شهید و زخمی شده‌اند.

خبرنگار شبکه المیادین نیز ضمن اعلام ادامه پیشروی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی از محور العند اعلام کرد این نیروها به 15 کیلومتری عدن رسیده‌اند. این در حالی است که مناطق مختلفی از استان عدن از جمله دارالسعد و المنصوره و خور مسکر شاهد درگیری‌های شدید است.

شبکه المیادین همچنین از ادامه حملات جنگنده‌های سعودی به صنعا، بمباران فرودگاه این شهر و دیگر مناطق یمن و شهادت دست‌کم 75 یمنی بر اثر بمباران منطقه جبل حدید عدن از سوی جنگنده‌های سعودی خبر داد.

این شبکه حملات جنگنده‌های سعودی به مناطق متعددی در استان صعده یمن را سنگین اعلام کرده است.

این در حالی است که باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا بر ادامه حمایت‌های کشورش از تجاوزات عربستان به یمن و بمباران مناطق مختلف این کشور تاکید کرده است. سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی هم از اوباما به خاطر نجات دو خلبان سعودی پس از سرنگون شدن جنگنده آن‌ها در یمن تشکر کرده است.

نظر شما