شناسهٔ خبر: 42822557 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سمنان؛ استان پایلوت در اجرای طرح ملی پایش مصوبات شوراها

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری سمنان گفت: سمنان به‌عنوان استان پایلوت برای اجرای کامل طرح ملی پایش مصوبات شوراهای اسلامی شهرها انتخاب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، راضیه شهاب عصر امروز در جلسه کمیته فناوری اطلاعات و توسعه دولت الکترونیک در استانداری سمنان اظهار کرد: در طرح ملی پایش مصوبات شورای اسلامی در زمینه برنامه‌ریزی برای الکترونیکی شدن پایش مصوبات شوراها جهت به‌روزرسانی، سهولت دسترسی، درج و بارگذاری مصوبات شوراهای اسلامی شهرها در سامانه مصوبات وزارت کشور، سمنان به‌عنوان استان پایلوت برای اجرای کامل آن انتخاب شد.

وی افزود: طبق تأکید وزیر کشور نسبت به‌ضرورت تمهید و فعال‌سازی سیستم پایش همه‌جانبه مصوبات شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای کشور و اجرایی کردن طرح پایش مصوبات شوراهای اسلامی شهرهای تابعه، انجام تکالیف ماده ۱۰ آیین‌نامه اجرایی ماده ۹۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی و انتخاب شهرداران مصوب ۷۵ با اصلاحات بعدی تأکید ماده ۶۸ برنامه پنج‌ساله ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران، الکترونیکی کردن فرآیندها از ضرورت اجرای طرح است.

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری سمنان گفت: در راستای تحقق اهداف طرح، اقداماتی همچون شرکت در جلسه کارشناسی فنی سامانه ملی پایش مصوبات به‌صورت ویدیوکنفرانس و برگزاری جلسه در خصوص اجرایی کردن سیستم پایش در شهرستان‌های استان با دفتر فناوری اطلاعات و شبکه و ارسال به فرمانداری و شورای اسلامی شهرهای تابعه انجام شد.

شهاب ادامه داد: به‌منظور پایش همه‌جانبه مصوبات شوراهای اسلامی شهر و روستاهای کشور و اجرایی شدن ماده ۱۰ آیین‌نامه اجرایی ماده ۹۰ قانون شوراها و تهیه و «سامانه ملی پایش مصوبات» با همکاری مرکز توسعه دولت الکترونیک فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور و رونمایی شد.

وی عنوان کرد: اعلام عمومی این مهم در روز ۹ اردیبهشت هم‌زمان با روز ملی شوراها طی مکاتباتی با فرمانداری و شوراهای اسلامی شهرهای تابعه مبنی بر ضرورت تجهیز، نصب و راه‌اندازی این سامانه در شوراهای اسلامی شهرهای تابعه صورت گرفت.

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری سمنان افزود: در اجرای نامه معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی در خصوص اجرایی کردن مرحله نخست این طرح در شهر مرکز استان، با اهتمام جدی و مؤثر دفتر امور شهری و شوراها در پیوستن به سامانه ملی پایش مصوبات با همکاری وزارت کشور، فرمانداری و شورای اسلامی سمنان و دبیرخانه‌های هیأت تطبیق و شورا و دفتر فناوری اطلاعات و شبکه دولت، شهر سمنان به‌عنوان نخستین شهر در کشور نسبت به اجرای فرآیند انتخاب شد.

شهاب اظهار کرد: در اجرای مرحله دوم طرح، کارگروه آموزش سامانه پایش مصوبات شامل کارشناسان گروه امور شوراهای دفتر امور شهری و شوراها و کارشناسان دفتر فناوری اطلاعات و شبکه دولت، طبق برنامه زمان‌بندی (هر هفته، یک شهرستان) به‌صورت میدانی و حضور در دبیرخانه هیأت‌های تطبیق نسبت به آموزش رؤسا و مسؤولان دبیرخانه و کارشناسان مشورتی هیأت تطبیق، دبیرخانه شورا و منشیان شورای اسلامی شهرهای تابعه اقدام کردند.

وی با بیان اینکه تعداد کل آموزش‌دیدگان سامانه ملی پایش مصوبات به‌صورت تقریبی ۶۴ نفر است و درمجموع ۹۰ ساعت آموزشی برگزار شد، ادامه داد: تعداد کاربران، کارشناسان مشورتی هیأت تطبیق فرمانداری‌های تابعه در مجموع ۲۶ نفر است و اعضای هیأت تطبیق مصوبات فرمانداری‌های تابعه ۲۴ نفر هستند.

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری سمنان بیان کرد: رسیدگی سیستمی، دسترسی آنلاین، قابلیت نظارت بر عملکرد اعضای شوراها و تطبیق، دقت در رسیدگی، پرهیز از اعمال سلیقه و امکان رصد توسط مسؤولان از مزایا و قابلیت‌های استفاده از سامانه ملی پایش مصوبات است.

شهاب خاطرنشان کرد: سامانه به‌گونه‌ای طراحی شده که در فرصت قانونی باید فرآیند رسیدگی انجام شود و در غیر این صورت موضوعات مرتبط برای سامانه پذیرش نخواهد شد و این امر رسیدگی به موارد در فرصت قانونی را الزامی خواهد کرد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

نظر شما