شناسهٔ خبر: 4280828 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

رایزنی های ظریف با اشتاین مایر و فابیوس

وزیر خارجه کشورمان با همتای آلمانی‌ و فرانسوی خود در خلال مذاکرات هسته‌ای در شهر لوزان سوئیس دیدار کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، وزیرخارجه کشورمان وهمتای آلمانی‌اش درلوزان سوئیس با یکدیگر دیدار کردند. این دیداردرحالی برگزار شده است که وزیرخارجه آلمان پس از ورودش به این شهر به خبرنگاران گفت: پس از 10 تا 12 سال ما وارد مراحل آخر کار می شویم. معمولا بنگام بالا رفتن به قله کوه، گام های آخر سخت ترین و تعیین کننده ترین گام ها هستند.

می توانم فقط امیدوارباشم آنچه را که در 12 ماه گذشته کسب کردیم، از تلاش برای برای رسیدن به نتیجه دست برنخواهیم داشت.همه تلاش ها برای رسیدن به توافق به کار بسته شوند. توافق با ایران باعث ایجاد آرامش در منطقه خواهد شد.

طی روزهای گذشته مذاکره کننده ارشد ایرانی و آمریکایی چندین دیدار در سطوح مختلف برگزار کرده‌اند. دیدار با هیأت‌های مذاکره کننده چینی و روسی نیز در دستور کار قرار داشت.

سایر وزرای خارجی گروه 1+5 طی امروز و فردا به لوزان خواهند رفت تا به مذاکرات هسته‌ای با ایران بپیوندند. این در حالی است که گزارش‌ها حاکی از نزدیک شدن دیپلمات‌ها  به راه‌حل‌هایی برای ادامه مذاکرات است.

دانلود

 

 

 

 

 

ظریف و فابیوس وزرای خارجه ایران و فرانسه در لوزان به گفت‌وگو نشستند.

همچنین محمدجواد ظریف و لوران فابیوس فابیوس وزرای خارجه ایران وفرانسه درلوزان سوئیس به گفت‌وگو نشستند. فابیوس پیش ازظهرامروز(پنجشنبه) به مذاکرات هسته‌ای پیوست.

وزیرخارجه فرانسه درابتدای ورود به لوزان درجمع خبرنگاران با بیان اینکه ایران حق غنی‌سازی صلح‌آمیز را دارد،عنوان کرد:‌گفت‌وگوهای سختی است. دریکی دو موضوع پیشرفت‌هایی داشته‌ایم، اما موضوعاتی باقی مانده است. ظریف پیش ازاین نیز با فرانک والتراشتاین‌مایر وزیرخارجه آلمان دیدارو به مدت یک ساعت به رایزنی پرداخت.

قراراست فردا (یکشنبه) نیز وزرای خارجه انگلستان، روسیه وچین به مذاکرات بپیوندند وبه احتمال زیاد فردا قراراست نشست وزرای خارجه ایران و شش کشور در لوزان برگزار شود.

شنیده‌ها حاکی از آن است که هنوز موضوع تحریم‌ها و تحقیق و توسعه از جمله موارد مورد اختلاف بین طرفین است و هنوز دورنمای رسیدن به راه‌حل برای همه موارد روشن نیست.

 

نظر شما