شناسهٔ خبر: 42801991 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

مرگ قاتل قبرستان ورامین در زندان / او انتقام اعدام برادر شیطان صفتش را گرفته بود

صاحب‌خبر -

به گزارش رکنا، عصر بیستم بهمن ماه سال 92 شلیک گلوله سکوت یکی از گورستان های ورامین را شکست و مردی 35ساله ای به نام علی در خون غلتید.همان موقع دو مرد موتورسوار از گورستان گریختند و رسیدگی پلیسی به ماجرا آغاز شد.جسد در حالی با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد که بررسی ها نشان می داد مرد جوان با شلیک گلوله به گردنش از پا رد آمده است.

پلیس به بررسی پرداخت و دریافت علی و اعضای خانواده اش بارها از سوی مرد 35 ساله ای به نام بهرام تهدید به مرگ شده بودند.با روشن شدن این موضوع ردیابی بهرام در دستور کار قرار گرفت وچند روز بعد وی دربیابان های حاشیه ورامین فر مرزی بازداشت شد.

اعتراف به جنایت کینه جویانه / شلیک خونین در گورستان

بهرام در همان بازجویی مقدماتی کشتن علی را گردن گرفت و گفت: چند ماه پیش برادر کوچکم به جرم سرقت مسلحانه از یک طلافروشی و آزار یک پسربچه اعدام شد.علی یکی از افرادی بود که از برادرم شکایت کرده و موجب اعدام او شده بود.

وی ادامه داد: مادرم هر روز عکس برادرم را در آغوش می گرفت و اشک می ریخت.با دیدن آن صحنه ها اعصابم به هم ریخت و کینه علی و خانواده اش در قلبم نشست.عصر بیستم بهمن 91 سوار موتور دوستم مجتبی که به تازگی از زندان ازاد شده بود شدم و سر مزار برادرم رفتم.آما رد راه بازگشت بودیم که جا علی را دیدم. من با کلتی که همراه داشتم به او شلیک کردم و همراه مجتبی گریختم.

به دنبال اعتراف های این مرد ،مجتبی نیز دستگیر شد.

در دادگاه

متهمان دوازدهم آبان سال 92 در شعبه 113 دادگاه کیفری سابق استان تهران پای میز محاکمه ایستادند.

در آن جلسه بهرام گفت: برادرم قبل از اعدام شدن ، کلتی را در خانه مان پنهان کرده بود. به همین خاطر آن روز کلت را برداشتم و به گورستان رفتم.اما

باور کنید مجتبی بی گناه است و اصلا از نقشه من ، اطلاعی نداشت.

سپس مجتبی پشت تریبون دفاع ایستاد و گفت : آن روز در خیابان قدم می زدم که اتفاقی با بهرام روبه رو شدم.رفیقم از من خواست به خانه اش برویم و با هم مواد بکشیم.اما بین راه او به گورستان رفت و علی را کشت.

در پایان جلسه ، هیات قضایی وارد شور شد و بهرام را به قصاص و 6سال زندان و مجتبی را به 6سال حبس محکوم کرد. این حکم در شعبه هفتم دیوان عالی کشور مهر تایید خورد و قطعی شد.

مرگ عامل جنایت در زندان

اولیای دم خواهان قصاص بهرام بودند و زمان زیادی تا اجرای حکم باقی نمانده بود که وی به خاطر ابتلا به بیماری فوت شد. با مرگ وی ،اولیای دم درخواست دریافت دیه را مطرح کردند. اما چون بهرام اموالی نداشت تا به عنوان دیه به اولیای دم پرداخت شود آنها خواستند تا دیه از صندوق بیت المال به آنها پرداخت شود.

اولیای دم دیروز در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران حاضر شدند.یکی از آنها گفت: نزدیک به 8سال از کشته شدن برادرمان می گذرد. او بی گناه قربانی جنایت شد.ما می خواستیم تا عامل قتل قصاص شود.اما حالا که فوت شده و اموالی هم ندارد می خواهیم تا دیه علی از صندوق بیت المال به ما پرداخت شود.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا درباره این درخواست اظهارنظر کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 1

نظر شما