شناسهٔ خبر: 4278357 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

آغاز سومین روز مذاکرات ایران و آمریکا/ صالحی: یکی دو مورد از مسایل فنی پیچ خورده است

ابنا

رئیس سازمان انرژی اتمی در جمع خبرنگاران در هتل بوغیواژ پالاس در پاسخ به اینکه به نظر می‌رسد شما و آقای ظریف در یکی دو روز گذشته عصبانی هستید، گفت: نه کسی عصبانی و نه ناراحت است. شرایط مذاکره سخت است و با اطمینان و توکل به خدا پیش می‌رویم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ سومین روز مذاکرات ایران و آمریکا با گفت‌وگوهای همه‌جانبه وزیران خارجه، انرژی و معاونان و با همراهی نماینده اتحادیه اروپا آغاز شد.

مذاکرات وزیران خارجه ایران و آمریکا در حالی آغاز شد که «لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه، همزمان قرار است وارد هتل مذاکرات شود.

فرانسه در یکی دو هفته اخیر و در حالی که مذاکرات به مرحله تفاهم نزدیک شده است دیدگاه‌ها و موضع‌گیری‌های متفاوتی را اتخاذ کرده است که در بخشی با مواضع آمریکایی‌ها و در بخشی دیگر با مواضع ایران در مذاکرات در تضاد است.

قرار است دیگر وزیران خارجه سه کشور اروپایی نیز طی امروز و فردا وارد لوزان شوند.

با نزدیک شدن به پایان ماه مارس ارزیابی‌ها درباره رسیدن به تفاهم مشترک بر سر مسایل عمده قوت گرفته است.

صالحی: یکی دو مورد از مسایل فنی پیچ خورده است

«علی‌اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی در جمع خبرنگاران در هتل بوغیواژ پالاس در پاسخ به اینکه به نظر می‌رسد شما و آقای ظریف در یکی دو روز گذشته عصبانی هستید، گفت: نه کسی عصبانی و نه ناراحت است. شرایط مذاکره سخت است و با اطمینان و توکل به خدا پیش می‌رویم ما از پشتوانه مردمی و نظام مطمئن هستیم.

وی در پاسخ به این‌که توافق را در چند قدمی مذاکره‌کنندگان می‌دانید، با تاکید بر این‌که تا بر روی همه چیز توافق نشود، ‌توافقی در کار نخواهد بود، گفت: مذاکره ابعاد فنی، حقوقی و سیاسی دارد و این‌ها همه به هم مرتبط هستند. اگر ابعاد فنی را حل کنیم اما تحریمی حل نشود خب فایده‌ای ندارد.

صالحی ادامه داد: به لحاظ فنی و حقوقی ما به فهم مشترک قابل توجهی رسیده‌ایم؛ یکی دو مورد است که پیچ خورده و باید دید حل می‌شود یا نه. اگر این فهم حاصل شود در موضوعات فنی فهم مشترک به دست آمده است اما رسیدن به این فهم به معنای توافق نیست.

رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به این‌که آمدن وزیران خارجه ۱+۵ به معنی رسیدن به تفاهم است، اظهار کرد: وزرا وارد جزییات نمی‌شوند، قبل از آمدن وزرا باید دید به یک جمع‌بندی در همه مسایل می‌رسیم یا نه.
...............
پایان پیام/ ۲۱۸

نظر شما