شناسهٔ خبر: 4277077 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

صالحی: اختلافات همچنان باقی است

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در لوزان سوئیس گفت در مذاکرات هسته‌ای تلاش دارند در یکی دو مورد پیچیده به درک مشترک برسند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اعزامی تسنیم، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در لوزان سوئیس گفت: تلاش می‌کنیم ببینیم آیا می‌توانیم در یکی دو مورد پیچیده به فهم مشترک برسیم یا خیر.

علی‌اکبر صالحی افزوده: قبل از ورود وزرا ‫باید ببینیم می‌توانیم به این فهم مشترک برسیم یا نه.

«علی‌اکبر صالحی» امروز قبل از ورود به نشست در جمع خبرنگاران افزود: ما بر اصلی تأکید داریم و آن اینکه اگر در یک مورد توافق حاصل نشود توافق درباره همه موارد حاصل نخواهد شد، پس باید روی همه موارد توافق حاصل شود.

صالحی گفت: این مذاکره ابعاد مختلفی از جمله ابعاد فنی, حقوقی و سیاسی دارد و همه اینها به هم مرتبط هستند.

وی در باره شرایط موجود مذاکرات گفت: از جنبه فنی و بخشی از لحاظ حقوقی ما به فهم مشترک قابل توجهی رسیده‌ایم اما درخصوص برخی مورد همچنان اختلافات باقی است.

به گزارش خبرنگاران تسنیم، مذاکرات هسته‌ای لوزان وارد سومین روز خود شده است تا دیپلمات‌ها بار دیگر رایزنی و چانه‌زنی‌ها را برای دستیابی به راه‌حل‌هایی درباره چارچوب یک توافق احتمالی و نیز نحوه ادامه مذاکرات، آغاز کنند.

طی روزهای گذشته مذاکره کننده ارشد ایرانی و آمریکایی چندین دیدار در سطوح مختلف برگزار کرده‌اند. دیدار با هیأت‌های مذاکره کننده چینی و روسی نیز در دستور کار قرار داشت.

سایر وزرای خارجی گروه 1+5 طی امروز و فردا به لوزان خواهند رفت تا به مذاکرات هسته‌ای با ایران بپیوندند. این در حالی است که گزارش‌ها حاکی از نزدیک شدن دیپلمات‌ها به راه‌حل‌هایی برای ادامه مذاکرات است.

گمانه زنی‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که در حال حاضر دو موضوع «تحریم» و «تحقیق و توسعه» دو مورد اختلافی در مذاکرات است.

انتهای پیام/*

برچسب‌ها:

نظر شما