شناسهٔ خبر: 42772564 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

برانکو:افتخار می‌کنم من را با پروین و فرگوسن قیاس می‌کنید

سرمربی تیم پرسپولیس گفت: آنچه گفته می‌شود که ما در جلسات برای تمدید قرارداد درباره پرداخت مطالباتمان صحبت کرده‌ایم، درست نیست. بلکه بحث ما این بود که حساب و کتاب‌ها در این دو سال و نیم گذشته روشن و شفاف شود و این برای همه اعضای تیم خواهد بود.

صاحب‌خبر -

برانکو:افتخار می‌کنم من را با پروین و فرگوسن قیاس می‌کنید

به گزارش خبر ورزشی و به نقل از سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، برانکو ایوانکوویچ در حاشیه تمرین صبح امروز سرخپوشان در جمع خبرنگاران گفت: قبل از صحبت درباره هر مساله ای من ابتدا باید از موفقیت تیم پرسپولیس بگویم. نیم فصل تمام شده است. به بازیکنان تبریک میگویم. به همه بازیکنان، کادرفنی، کارکنان باشگاه، کادر تدارکات به ویژه قاسم آقا و مدیریت باشگاه تبریک میگویم. توانستیم قهرمان نیم فصل شویم. بازیکنان من کار بزرگی را انجام دادند و نسبت به سال قبل در همین زمان 4 امتیاز و 9 گل زده بیشتر را به ثبت رسانده اند.

وی ادامه داد: ما قهرمان سوپرجام شدیم و به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا رفتیم و حتی میتوانستیم در فینال حضور پیدا کنیم. مساله مهم دیگر اینکه دربی را هم بردیم. از بازیکنان به خاطر تحملشان برابر سختی ها ودشواری های این مسیری که طی کردیم، ممنون هستم. این در حالی است که آن ها به هر حال مطالباتی از باشگاه دارند وصحبتهایی که اخیرا مطرح میشود از این طرف و آن طرف به آنها پول رسیده است، درست نیست ولی بازیکنانمان به خاطر پول ، مشکل نساختند. البته از آقای گرشاسبی هم می خواهیم این  مساله را مرحله به مرحله حل کنند.

سرمربی پرسپولیس خاطرنشان کرد: وقتی برای جشن گرفتن نداریم، بازی سختی مقابل بادران در جام حذفی در پیش داریم. بادران تیم دوم جدول لیگ دسته اول است. ما آن ها را تحت نظر داریم و به عنوان مثال، ایگور پانادیچ و فرزاد حبیباللهی آنالیزور تیم، بازی بادران را در همین یک شنبه گذشته از نزدیک نگاه کردند. ما این بازی را خیلی جدی گرفته ایم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نوشته اند وی با پرسپولیس تمدید نمی کند تا مطالبات خود وهمکارانش را دریافت کند، قبل پایان سوال، تاکید کرد: نه نه نه، اینطور نیست. ما درمورد این مسائل حرف نمیزنیم. صحبت ما درباره پرداخت نبود. بحث ما روشن شدن حساب وکتاب ها بود. به این معنا که دراین دو سال و نیم گذشته ننشسته بودیم حساب وکتاب ها را انجام بدیم تا مشخص شود چه تعهداتی باقیمانده است. این هم نه فقط با من بلکه با همه اعضای تیم و بازیکنان خواهد بود.

این طورکه بعضی درباره صحبت ما بر سر دریافتی و موارد مشابه می گویند ومی نویسند ، نیست. همانطور که گفتم در مورد تمام بازیکنان هم این شفاف و روشن شدن حساب وکتاب ها انجام خواهد شد.

ایوانکوویچ در رابطه با گلزنیهای علی علیپور و اینکه آیا او توانست جای خالی مهدی طارمی را پر کند نیز اظهار کرد: هواداران حق داشتند از محرومیت طارمی نگران باشند. بازی نکردن طارمی برای ما یک فقدان بزرگی است. او بهترین بازیکن و آقای گل تیم ما در دو سال گذشته بوده است. از علیپور هم انتظار گلزنی داشتیم و او روز به روز بهتر میشود. به هر حال در همه جای دنیا ، این مساله برای مهاجمان پیش می آید که در مقطعی برای گلزنی دچار مشکل بحران شوند. در این شرایط فقط با کار و کار میتوان این مشکل را برطرف کرد. در همه مهاجمان دنیا این خلاء وجود دارد. گاهی 5، 6 و 7 مسابقه مهاجمان گل نمیزنند. دیدید بنزما و رونالدو تا قبل از این بازی اخیر تیمشان، 5-4 گل بیشتر زده بودند اما کسی نمی تواند از کنار توانایی وتاثیر آنها در فوتبال بگذرد.

سرمربی پرسپولیس درمورد اینکه گفته میشود کیروش قصد دارد از اردیبهشت اردوی تیم ملی را آغاز کند و از مربیان درخواست کرده برای حضور بازیکنان همکاری لازم را داشته باشد عنوان کرد: هیچ اطلاعی از این موضوع ندارم. باید نامه رسمی به باشگاه بیاد و ما تاریخ این مساله را بدانیم و برنامه بدهند. محتوای کار را باید بدانیم آن موقع در این مورد میتوانیم صحبت کنیم. اینکه چنین مطلبی نوشتهاند و فلان حرف گفته میشود را نمیدانم چیست! چنین ادبیاتی را بلد نیستم ، مطبوعات را نمیخوانم و فقط در تلویزیون بازیها را نگاه میکنم و اطلاع دیگری از سایر مسائل ندارم.

برانکو در پاسخ به این سوال که اگر طارمی قرار باشد با توجه به روبه پایان بودن  قراردادش با پرسپولیس، در نیم فصل به تیم ریزه اسپور ترکیه برگردد . با این مساله موافقت میکند یا خیر، گفت: می دانم که قرارداد طارمی رو به پایان است و گرشاسبی هم روز گذشته به ترکیه سفر کرده است. نه طارمی بلکه ممکن است برای همه پیشنهاد بیاید. اما مطمئنا اگر بخواهند بازیکنی را بفروشند باید منافع مشترک باشگاهها وبازیکنان درنظر گرفته شود و این یعنی حرفهایگری.

وی در پاسخ به این سوال که آیا او موافق چنین موضوعی است یا خیر، گفت: طبیعتا از من سوال میشود که قرارداد کدام بازیکن تمدید شود اما چیزی که مشخص است اینکه ما بازیکنان خوبی داریم که نتایج خوبی کسب کردهاند، 7-6 بازیکن در تیم ما هستند که قراردادشان تقریبا رو به اتمام است و همه آنها زندگی حرفهای دارند اما باید بپذیریم درآمد و زندگی آنها از طریق فوتبال میگذرد و این موضوع در همه جای دنیا اتفاق میافتد. من مطمئن هستم نیمار بارسلونا را دوست دارد و هنوز هم دارد ولی او به پاریسنژرمن رفت چون فوتبال حرفهای است.

برانکو در خصوص اینکه آیا ممکن است وی مثل فرگوسن در منچستر و پروین در پرسپولیس سالهای زیادی در این تیم بماند گفت: طبیعتا نتایج، یک مربی را در یک تیم نگه میدارد، سال اولی که آمدم تیم برای بقا میجنگید ولی سال دوم از نظر من قهرمان شدیم و سال گذشته نیز به این عنوان رسیدیم. هر چیزی امکان دارد و اگر توافق بشود میمانم، افتخار میکنم من را با پروین و فرگوسن قیاس میکنید ولی طبیعتا باید کمی زمان بگذرد تا ببنییم چه اتفاقی میافتد.

وی در خصوص دعوتش برای تماشای بازی رئال مادرید گفت: امروز به دبی میروم و فردا بازی را تماشا میکنم. هم از طرف دالیچ و هم از طرف مودریچ دعوت شدهام و  انشاءالله پنجشنبه ساعت یازده در تمرین پرسپولیس حاضر خواهم شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر راکیتیچ از بارسلونا شما را دعوت میکرد برای تماشای بازی این تیم به استادیوم میرفتید، اضافه کرد: من قبلا هم بازی بارسلونا را تماشا کردم و زمانی هم که مورینیو سرمربی رئال بود به کمپ این باشگاه رفتم. آن زمان به دعوت معاون رئال در آنجا بودم و در چین مربیگری میکردم.

نظر شما