شناسهٔ خبر: 4277043 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دیدار وزیران خارجه فرانسه و آلمان با جان کری در لوزان

تهران-ایرنا- یک مقام وزارت خارجه آمریکا گفت: جان کری وزیر خارجه آمریکا امروز (شنبه) در لوزان سوئیس برای ادامه مذاکرات هسته ای ایران با همتایان آلمانی و فرانسوی خود دیدار می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لوزان، یک مقام وزارت خارجه آمریکا گفت که کری بعد از دیدار اولیه صبح امروز با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، دیدار جداگانه ای با لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه دارد.

بر اساس این گزارش، وی قرار است در ناهار کاری با فرانک اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان نیز موضوعات مطرح شده در نشست های روزهای اخیر با هیات ایرانی را بررسی کند.

این مقام آمریکایی افزود: انتظار داریم دیگر وزیران خارجه گروه 1+5 نیز تا روز یکشنبه به لوزان برسند؛ البته اگر برنامه کاری آنان اجازه دهد.

خبرگزاری 'شین هوا'ی چین نیز اعلام کرده است که 'ونگ یی' وزیر امور خارجه چین روز یکشنبه وارد لوزان سوئیس می شود، در حالیکه سرگئی لاوروف و فیلیپ هاموند وزیران خارجه روسیه و انگلیس نیز طی امروز و فردا احتمالا به دیگر همتایان خود در گروه 1+5 می پیوندند.

مذاکره کنندگان ایرانی از روز چهارشنبه پنجم فروردین در لوزان سوییس به سر می برند. انتظار می رود این دور از گفت و گوها که به لوزان 2 معروف شده است طی هفته جاری به پایان برسد.

این در حالی است که حمید بعیدی نژاد عضو تیم مذاکره کننده هسته ای ایران جمعه شب گفته بود در سه روز گذشته پیشرفت هایی نسبت به لوزان 1 صورت گرفته ولی هنوز بر سر تحریم ها و تحقیق و توسعه اختلاف وجود دارد. موضوعات ابعاد پیچیده ای دارد و همه تلاش ها در این مذاکرات مبتنی بر یافتن راه حل برای مسائل باقیمانده است.

بعیدی نژاد در پاسخ به این سؤال که آیا نسبت به مذاکرات لوزان 1، از اختلافات کاسته شده است؟ عنوان کرد: بله، برای برخی از موضوعات راه حل هایی به دست آمده ولی هنوز مسائل عمده ای وجود دارد که درباره آن اختلاف نظر هست.

اروپام**9157**1517

برچسب‌ها:

نظر شما