شناسهٔ خبر: 4276598 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

کشف ۴۰۳ تن مواد مخدر در کشور / کشف شیشه در آشپزخانه‌ها کاهش یافت

در ۸ ماهه اول امسال با کشف ۴۰۳ تن انواع موادمخدر ۱۹ درصد افزایش کشفیات موادمخدر داشتیم که نسبت به سال قبل افزایش دارد و این نشانه همدلی بیشتر دستگاه‌های مقابله‌ای را نشان می‌دهد.

صاحب‌خبر -

ایلنا: مدیرکل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در سال جاری کشفیات مواد مخدر با افزایش ۱۹ درصدی به ۴۰۳ تن رسید.

به گزارش ایلنا، " علیرضا اکبرشاهی " در مورد وظایفی که برعهده شوراهای هماهنگی است گفت که شورا‌ها باید فرا دستگاهی عمل کنند و برنامه‌ریزیشان بر محور هم‌افزایی توان بین دستگاه‌های عضو باشد. بعد از ارجاع معتاد به کمپ و طی شدن دوره مقرر باید برای شخص پاک شده برنامه داشته باشیم و او را‌‌ رها نکنیم.

وی حلقه مفقوده سیکل درمان معتاد را اشتغال دانست و افزود: در صورتی که بتوانیم به شخص‌‌ رها شده از بند اعتیاد شغل مناسبی بدهیم درصد عود مجدد کاهش خواهد یافت.

اکبرشاهی اعلام کرد: در ۸ ماهه اول امسال با کشف ۴۰۳ تن انواع موادمخدر ۱۹ درصد افزایش کشفیات موادمخدر داشتیم که نسبت به سال قبل افزایش دارد و این نشانه همدلی بیشتر دستگاه‌های مقابله‌ای را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه رویکرد ستاد این است که بحثمقابله را از مراکز استان‌ها به سمت مرز‌ها ببریم و طی دو سال اخیر توفیقات خوبی نیز در این خصوص داشته‌ایم ادامه داد: نتیجه این هدف گذاری منجر به کشف فرا‌تر از ۷۰ درصد کشفیات موادمخدر در مرز‌ها، جوار مرز‌ها و حاشیه مرز‌ها شده است.

این مقام مسوول در ستاد اعلام کرد بحثشیشه تهدید بزرگی است و اهتمام جدی را برای مقابله می‌طلبد با اینکه شناسایی و کشف کارگاه‌های تولید شیشه افزایش داشته است ولی سرانه کشفیات شیشه در کارگاه‌های تولید شیشه پایین آمده است.

اکبرشاهی، مردم را همکار و همیار خوبی برای مسوولین امر مبارزه با موادمخدر اعلام کرد و افزود: سطح آگاهی‌های مردم افزایش داشته و همکاری خوبی با نهادهای ذیربط در امر مبارزه با موادمخدر دارند به صورتی که قاچاقچیان حاشیه‌ امنی برای اقدامات خلافکارانه خود نمی‌بینند.

نظر شما