شناسهٔ خبر: 4275573 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

مقام ارشد آمریکایی:

نامه روحانی به روسای گروه ۱+۵ نشانه‌ای امیدوارکننده از نزدیک شدن به توافق است

مقام ارشد آمریکایی نامه رئیس‌جمهوری ایران به رهبران کشورهای ۱+۵ را نشانه‌ای امیدوارکننده از نزدیک شدن دو طرف به توافق هسته‌ای دانسته است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه بین الملل «خبرگزاری دانشجو» ؛ و به نقل از پایگاه خبری «المانیتور» ، یک مقام ارشد آمریکایی روز جمعه در جمع خبرنگاران با اشاره به نامه حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران به سران کشورهای ۱+۵ آن را نشانه‌ای امیدوارکننده از نزدیک شدن دو طرف به توافق جامع هسته‌ای دانست. 

 

به نوشته روزنامه «المانیتور»، در حالی که آمریکا و ایران نشانه‌هایی از نزدیک شدن به توافق را بروز داده‌اند، واشنگتن روز گذشته (جمعه) اعلام کرد اکنون زمان آن است که ایران برای رسیدن به توافق سیاسی در زمینه توافقنامه نهایی هسته‌ای، طی چند روز آینده، تصمیمات دشواری اتخاذ کند.

 

مذاکره‌کنندگان تیم ایران نیز اظهار داشتند هنوز باید درباره مسائل حل‌نشده تصمیمات دشواری اتخاذ شود. آنها افزودند، مذاکره‌کنندگان همه طرف‌ها در تلاش برای یافتن راه‌حل برای اختلافات باقی‌مانده، در حال رایزنی هستند. 

 

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا روز گذشته (جمعه) با اشاره به اینکه «سایر وزرای خارجه ۱+۵ طی چند روز آینده به مذاکرات می‌پیوندند»، به خبرنگاران گفت: «مذاکرات دو روز گذشته میان جان کری وزیر خارجه آمریکا و محمد جواد ظریف همتای ایرانی او بسیار جدی و دشوار بود. ما در مذاکرات در مرحله‌ای قرار داریم که نیاز داریم شاهد تصمیم‌گیری باشیم. بررسی می‌کنیم آیا در طول چند روز آینده این کار امکان‌پذیر است یا خیر».

نظر شما