شناسهٔ خبر: 4275329 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

آغاز طرح امداد و نجات هوایی جمعیت هلال احمر گیلان

خبرگزاری شبستان: مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: طرح امداد و نجات هوایی جمعیت هلال احمر گیلان در راستای امداد رسانی به مجروحان و حادثه دیدگان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، علیرضا خصوصی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان در سفر یکروزه به آستارا و بازدید از پایگاه های طرح امداد و نجات جاده ای و راهنمای مسافرین نوروزی این شهرستان در جمع خبرنگاران به فعالیت ۵۱ پایگاه امدادی درون شهری و برون شهری در طرح امداد و نجات جاده ای نوروزی اشاره کرد و افزود: ۶۲ خودروی امدادی و آمبولانس و ترابری در طرح امداد نوروزی به کار گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ۸۷ ایستگاه راهنمای مسافران نوروزی، چادر دوستدار کودک و خیمه های نماز در طرح نوروزی این جمعیت به فعالیت می پردازند، تصریح کرد: چهار هزار و ۹۵۹ نفر روز امدادگر، داوطلب و نیروی جوان در طرح نوروزی این جمعیت همکاری می کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان اضافه کرد: در طرح نوروزی همچنین پایگاه های کوهستانی این جمعیت در محور اسالم به خلخال، قلعه رودخان، ماسوله و کجید املش به مسافران و گردشگران نوروزی خدمات ارائه می‌دهند.

خصوصی افزود: طرح نوروزی جمعیت هلال احمر علاوه بر حوزه امداد و نجات در بخش های جوانان، داوطلبان و حوزه درمان تیم های اضطراری نیز اجرا می شود.

وی طرح سحاب را از دیگر برنامه های هلال احمر گیلان در حوزه جوانان در ایام نوروز عنوان و خاطر نشان کرد: در اجرای این طرح امدادگران با دوچرخه در محورهای کم تردد و فرعی برای امدادرسانی اقدام می کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه سه پایگاه دریایی در شهرستان های انزلی، رودسر و بندر آستارا در قالب طرح نوروزی جمعیت هلال احمر به مسافران و گردشگران نوروزی خدمات رسانی می‌کنند، تصریح کرد: از امروز نیز امداد هوایی این جمعیت مستقر در فرودگاه رشت فعالیت خود را در راستای امداد رسانی به مسافران نوروزی آغاز می‌کند.

خصوصی به بارش برف اخیر در محور اسالم به خلخال اشاره کرد و گفت: در این محور ۱۵۰ خودرو گرفتار در برف نجات داده شد و ۱۴ نفر اسکان موقت یافتند.

گفتنی است، طرح نوروزی جمعیت هلال احمر در گیلان از 25 اسفندماه آغاز شده و تا 17 فروردین ادامه دارد.

پایان پیام/

نظر شما