شناسهٔ خبر: 4273866 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تلاش می کنیم دیدگاهها را بهم نزدیک کنیم

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما  ،سید عباس عراقچی شامگاه امروز جمعه در جمع برخی از خبرنگاران ایرانی افزود: بهرحال برخی از موضوعاتی است که هنوز اختلافات بر سر آن باقی مانده و ما تلاش می کنیم که دیدگاهها را بهم نزدیک بکنیم.

وی گفت: امیدوار هستیم در روزهای اینده این اتفاق بیافتد. عراقچی در بخش دیگر از سخنانش افزود: ما امیدوارم هستیم و تا اخرین لحظه مهلت در لوزان خواهیم بود و تلاش خود را خواهیم کرد.

عراقچی در پاسخ به این سوال که اختلافات در چه مواردی هست ,گفت: برخی از مسائل است که داریم رویش کار می کنیم.

یک دیپلمات: هنوز اختلاف نظر وجود دارد





رئیس تیم کارشناسی در مذاکرات هسته ای ایران می گوید: هنوز مسائل عمده ای که برروی ان اختلاف نظر است، همچنان باقی است.


حمید بعیدی نژاد عصر جمعه در نزد خبرنگاران حاضر در هتل بوری واژ لوزان سوئیس با اشاره به اینکه اکنون موضوعات سختی است که باقی مانده و داریم  روی آن وقت می گذاریم, گفت: بهرحال تا اینها حل نشود نمی توانیم بگوییم که تفاهم بدست می آید؛ الان همه برروی حل و فصل موضوع متمرکز هستیم.


وی با اشاره به اینکه موضوعات حساس خیلی بهم مربوط هستند, گفت: داریم تلاش می کنیم برخی از موضوعاتی که هنوز برایش راه حل بدست نیامده, راه حل ها درباره  انها هم بدست آید.


وی در پاسخ به این سوال که آیا تا روز یکشنبه می توان به تامین این هدف رسید ,گفت: این بستگی به تصمیمی دارد که در سطوح سیاسی باید گرفته شود؛ ما معتقدیم که جمهوری اسلامی ایران انعطاف های لازم را نشان داده است و این طرف های مقابل ما هستند که با هماهنگی که با هم خواهند داشت, باید تصمیم نهایی خود را بگیرند تا بتوانیم هرچه سریعتر ان راه حل هایی که در باره اش صحبت کردیم نهایی کنیم.


وی در باره اینکه تعدادی از مسائلی هستند که هنوز حل نشده اند,گفت: مهمترین انها بحث تحقیق و توسعه و تحریم هاست و گفت وگوههای زیادی در سطح درون گروهی ما و طرفهای مقابل دارد انجام می شود.


بعیدی نژاد در بخش دیگری افزود: راه حل ها در موارد اختلافی شناسایی شده, اما هنوز به مرحله توافق نرسیده است.


وی با بیان اینکه اگر در نهایت به توافق نرسیم دلیل اصلی ان زیاده خوهی طرف مقابل است ,گفت : درحال حاضر در مرحله ای نیستیم که اتهامی را متوجه طرف خاصی بکنیم.

یک دیپلمات غربی: فضای مذاکرات مثبت است


یک دیپلمات غربی نزدیک به مذاکرات هسته ای لوزان می گوید  فضای مذاکرات مثبت است.


این دیپلمات غربی نزدیک به مذاکرات هسته ای به خبرنگار اعزامی خبرگزاری صدا وسیما به لوزان گفت: مذاکرات به خوبی پیش می رود و فضای مذاکرات مثبت است.


وی در پاسخ به این سوال که آیا روز پایانی این دور از مذاکرات, یکشنبه خواهد بود ,گفت: اکنون نمی توان گفت که این دور از مذاکرات در چه روزی پایان می یابد.


گفته می شود که وزرای خارجه انگلیس ,فرانسه و روسیه روزهای شنبه و یا یکشنبه وارد شهر لوزان سوئیس خواهند شد.


هنوز تاریخ دقیق ورود وزرای خارجه چین و آلمان به لوزان مشخص نیست.

وزیران خارجه ۱+۵  از امروز در لوزان

دیدار محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران و جان کری وزیر خارجه امریکا شامگاه جمعه پایان یافت.

این دیدار دو جانبه شامگاه امروز جمعه در پایان سومین روز مذاکرات هسته ای لوزان در هتل بوری واژ انجام شد.

همچنین قرار است از روز شنبه وزیران خارجه کشورهای عضو گروه 1+5 به مذاکرات لوزان ملحق شوند.

به گفته سید عباس عراقچی،‌ احتمالا روز یکشنبه نشستی با حضور وزیران خارجه ایران و 1+5 برگزار می‌شود و در صورت رسیدن به جمع‌بندی‌، وزیران به مقر سازمان ملل در ژنو خواهند رفت.



نظر شما