شناسهٔ خبر: 4270951 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

وزیر امور خارجه ایران: بحران يمن در دستور کار گفت و گوهای هسته ای قرار ندارد

صاحب‌خبر -

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز جمعه اعلام کرد بحران یمن در دستور کار گفتگوهای هسته ای میان ایران و گروه پنج به علاوه یک قرار ندارد.

به گزارش شفقنا، به نقل از واحد مرکزی خبر، ائتلاف کشورهای حوزه خلیج فارس به رهبری عربستان سعودی روز چهارشنبه مبارزان جنبش انصارالله یمن را که کنترل بخش های زیادی از این کشور را در کنترل دارند، هدف قرار داد.

محمد جواد ظریف در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد :« روشن است هنگامی که دیپلمات ها در جایی جمع می شوند، در مورد آن (یمن) صحبت می کنند اما ما بارها اعلام کرده ایم که موضوع ما در حال حاضر مذاکرات هسته ای است و تنها به این موضوع نیز محدود می شود.»

وزارت امور خارجه آمریکا نیز اعلام کرد محمد جواد ظریف و جان کری وزرای امور خارجه ایران و آمریکا روز چهارشنبه در حاشیه گفتگوهای هسته ای در سوئیس، درباره بحران یمن نیز گفتگو کردند.

ایران و گروه پنج به علاوه یک شامل روسیه، چین، آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان تلاش می کنند به توافقی که ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای این کشور را تضمین کند، دست یابند.

پیش بینی می شود توافق نهایی تا ماه ژوئیه 2015 حاصل شود و این در حالی است که چارچوب سیاسی برای این توافق تا پایان ماه مارس پیش بینی شده است.

انتهای پیام

http://shafaqna.com/persian/

نظر شما