شناسهٔ خبر: 42696410 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شانا | لینک خبر

صادرات نفت خام عربستان در ماه ژوئیه افزایش یافت

صادرات نفت خام عربستان سعودی در ماه ژوئیه نسبت به کاهش تاریخی در ماه ژوئن افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رویترز، صادرات نفت خام عربستان در ماه ژوئیه به ۵ میلیون و ۷۳۰ هزار بشکه در روز رسید و نسبت به کاهش تاریخی آن در ماه ژوئن افزایش یافت.

داده‌های مؤسسه جودی (Joint Organizations Data Initiative -JODI) که به سال ۲۰۰۲ برمی‌گردد، نشان داد صادرات نفت خام عربستان در ماه ژوئن با ۴ میلیون و ۹۸۰ هزار بشکه در روز، کمترین مقدار صادرات این کشور بود.

با پایان یافتن کاهش داوطلبانه عرضه عربستان و دیگر اعضای حاشیه خلیج فارس سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) - افزون بر توافق کاهش تولید اوپک - سطح تولید اوپک بیش از یک میلیون بشکه در روز افزایش یافت.

تولید ماهانه نفت خام عربستان سعودی در ماه ژوئیه نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۳.۳ درصد افزایش یافت و به ۸ میلیون و ۴۸۰ هزار بشکه در روز رسید که کمترین مقدار از دسامبر ۲۰۰۲ است.

تولید داخلی پالایشگاه‌های نفت خام عربستان سعودی در ماه ژوئیه ۱۳.۲ درصد کاهش یافت و به ۲ میلیون و ۹۰ هزار بشکه در روز رسید.

داده های وب سایت جودی نشان داد که مجموع تقاضای فرآورده‌های نفتی عربستان در ماه ژوئیه ۲۱۹ هزار بشکه در روز افزایش یافته و به روزانه  ۲ میلیون و ۳۸۰ هزار بشکه رسیده است.

این در حالی است که بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان قیمت فروش نفت خام خود در ماه اکتبر را برای عرضه به خریداران آسیایی و آمریکایی کاهش داده است.

نظر شما