شناسهٔ خبر: 4267690 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تشکیل تیم های واکنش سریع از برنامه های هلال احمر در سال 94 است

ایلام - ایرنا - رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: تشکیل تیم های واکنش سریع از برنامه های اولویت دار جمعیت هلال احمر در سال 94 است.

صاحب‌خبر -

ناصر چرخساز شامگاه پنجشنبه در حاشیه بازدید از پایگاه امداد و نجات جاده ای سه راهی جندالله مهران در گفت گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تیم ها با توانمندی واقعی رنجر، بحث امداد و نجات را در سراسر کشور انجام می دهند.

وی با بیان اینکه بهره گیری از دانش روز در توان علمی را برای امداد و نجات و این تیم ها انجام خواهیم داد، افزود: توان افزایی و هم افزایی با سایر دستگاه های امدادی همچون اوراژنس از دیگر برنامه های این جمعیت در سال جدید است.

چرخساز تاکید کرد: تقویت ناوگان لجستیکی زمینی و هوایی در صورت تخصیص بودجه توسط مجلس، تقویت و افزایش نیروهای با دانش بالا و رشد و توسعه مراکز آموزش امداد و نجات جمعیت از دیگر برنامه های سازمان امداد و نجات در سال 94 است.

وی با اشاره به اقدامات سازمان امداد و نجات در نوروز امسال گفت: یک هزار و 350 پایگاه ثابت و سیار موقت در کشور داشتیم و 17 بالگرد به همراه پنج هزار و 800 امدادگر در هر روز به مسافران نوروزی خدمات ارایه می کنند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور یادآور شد: امسال در مجموع 54 هزار امدادگر و نجات گر که درجه بندی شده بودند در پایگاه های ثابت و سیار سطح کشور فعالیت دارند.

وی در خصوص استقرار بالگرد در استان ایلام هم اظهار کرد: در مقاطع مختلف بالگرد به استان هایی که نیاز داشته باشند اعزام می کنیم بطوریکه سال گذشته سه فروند بالگرد برای پوشش آیین اربعین حسینی در مرزهای کشور مستقر شدند.

چرخ ساز تاکید کرد: سال گذشته برای اربعین در استان ایلام یک فروند بالگرد مستقر شد و برای ایجاد آشیانه بالگرد هماهنگی های لازم انجام شده که در صورت محقق شدن این امر استان ایلام در اولویت استقرار دائمی بالگرد قرار می گیرد.

در طرح امداد و نجات جاده ای نوروز امسال در مجموع 15 پایگاه امدادی با 375 امدادگر در مسیرهای ارتباطی حادثه خیز این استان دایر شده است.

7170/9002

نظر شما