شناسهٔ خبر: 42673838 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خدمت در شهری که بزرگانی مانند استاد شهریار حضور داشتند، برای ما افتخار است

شهردار تبریز گفت: برای ما افتخار بزرگی است در شهری خدمت می‌کنیم که بزرگانی، چون استاد شهریار در این شهر زندگی می‌کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،ایرج شهین باهر شهردار تبریز بعد از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت استاد شهریار و روز شعر و ادب فارسی که در مقبره الشعرای تبریز برگزار شد اظهار کرد: ما سعی کردیم در شورای پنجم و شهرداری این دوره به بحث‌های انسانی و فرهنگی بیشتر از پل سازی و... توجه کنیم و در همین راستا برنامه‌های متعددی برای فرهنگ وهنر شهر انجام داده ایم و با توسعه فرهنگ کتابخوانی توانسته ایم سرانه‌ی مطالعه را بالا ببریم و نزدیک ۳۴۰ هزار دانش آموز را با کتاب‌های آموزش شهر نشینی آشنا کرده ایم و در کنار این مسائل، کاهش آسیب‌های اجتماعی، تحکیم بنیان خانواده، ایجاد نشاط اجتماعی و... از اهداف شهرداری تبریز بوده است.

او افزود: در ایام شیوع کرونا سعی کرده ایم از ظرفیت فضای مجازی استفاده کنیم و مسابقات کتابخوانی برگزار کرده ایم به طوریکه در یک مورد از این‌مسابقات ۲۹ هزار شرکت کننده حضور داشت و چاپ کتاب فرهنگ شهروندی که با دستان وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد و در کل کشور توزیع می‌شود، از دیگر فعالیت‌های فرهنگی شهرداری تبریز است.

او با اشاره به اینکه حدود چهار هزار برنامه در طول یک سال گذشته برگزار شده است، خاطرنشان کرد: اکثر این برنامه‌ها در مناطق کم‌برخوردار برگزار شده است و بعضی برنامه‌ها نیز در ایام کرونا در فضای مجازی برگزار شد.

شهردارتبریزدر خصوص فعالیت‌های سخت افزاری انجام شده در پروژه مقبره الشعرا نیز گفت: تا به امروز ۱۵ میلیارد تومان برای تکمیل مقبره الشعرا هزینه کرده ایم، سفره شمالی را امروز افتتاح می‌کنیم و بعد از تکمیل ورودی المان، سعی می‌کنیم ورودی مقبره را باز کنیم. همچنین موزه استاد حسینی نیز در ۱۰ روز آینده افتتاح خواهد شد و در کل سعی می‌کنیم فضای شهر را طوری آماده کنیم که فرزندان‌مان بتوانند در بحث‌های فرهنگی و ادبی فعال باشند.

گفتنی است؛ این مراسم به مناسبت فرارسیدن روز درگذشت استاد شهریار که به عنوان روز شعر و ادب فارسی نامگذاری شده است، در مقبره الشعرای تبریز برگزار شد و در پایان این مراسم از کتاب تاریخ مفاخر و مشاهیر سرخاب و مقبره الشعرا رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما