شناسهٔ خبر: 42665972 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جماعت اسلامی پاکستان از فتوای اتحادیه جهانی علما علیه رژیم صهیونیستی حمایت کرد

اسلام‌آباد - ایرنا - رییس حزب جماعت اسلامی پاکستان با محکوم کردن اقدام امارات و بحرین برای برقراری روابط با رژیم صهیونیستی ، از فتوای اعضای اتحادیه جهانی علمای مسلمان مبنی بر حرام بودن عادی‌سازی و سازش با این رژیم حمایت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سناتور «سراج الحق» روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که جماعت اسلامی پاکستان هرگز تصمیم ابوظبی و منامه برای عادی‌سازی روابط با تل آویو را قبول ندارد و این اقدام را به شدت محکوم می کند.

وی افزود: مطابق فتوای عالمان و روحانیون اسلامی عضو اتحادیه جهانی علمای مسلمان، عادی‌سازی روابط و سازش با رژیم صهیونیستی حرام است و حزب جماعت اسلامی پاکستان از این فتوا حمایت می‌کند.

سناتور سراج الحق تصمیم سران امارات و بحرین برای سازش با رژیم ستمگر و اشغالگر قدس را انحراف از فرمان الهی و منویات پیامبر اعظم اسلام حضرت محمد (ص) دانست و گفت: سران عرب مرتکب خیانت به امت اسلامی به ویژه مردم فلسطین شده‌اند.

وی تاکید کرد: مردم پاکستان مطابق دستور «محمدعلی جناح» بنیانگذار فقید این کشور  در کنار فلسطینی‌ها ایستاده و از مقاومت آنان حمایت می‌کند.

بیش از ۲۰۰ تن از عالمان و روحانیون اسلامی ۱۹ شهریورماه امسال به حرام بودن عادی‌سازی و سازش با "رژیم صهیونیستی" که مسجد الاقصی، قدس و فلسطین را اشغال کرده است، فتوا دادند.

براساس فتوای صادر شده، "آنچه که به نام توافق صلح، یا سازش یا عادی‌سازی [روابط با اسرائیل] نامیده شده است، شرعا حرام، باطل، جنایتی بزرگ و خیانت در حق خداوند و رسولش، حقوق مردم فلسطین و امت اسلامی است.

اتحادیه جهانی علمای مسلمان در این فتوا اعلام کرد: آنچه که میان برخی کشورهای عربی و اسرائیل روی داده است، سازش به معنای واقعی و آتش‌بس نیست، بلکه عقب‌نشینی از مقدس‌ترین اراضی و پربرکت‌ترین سرزمین‌هاست.

نخست وزیر پاکستان سه‌شنبه گذشته در واکنش به عادی‌سازی روابط بحرین با رژیم صهیونیستی پس از امارات، گفت: هرگونه به رسمیت شناختن اسرائیل با مخالفت شدید مردم فلسطین مواجه می‌شود و ما نیز نمی‌توانیم مغایر با آرمان‌های ملت مظلوم این کشور تصمیم بگیریم و به حمایت خود از حل عادلانه موضوع فلسطین ادامه خواهیم داد. 

نظر شما