شناسهٔ خبر: 42643177 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بهره برداری از ۵ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب ملایر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ملایرگفت: ۵ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب ملایر آماده بهره‌برداری است.

صاحب‌خبر -

۵ بهره برداری از ۵ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب ملایربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،سعید میرزایی‌سامعی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ملایرافزود: شهر ملایر دارای بیش از ۱۲۰ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب بوده که از این میزان پنج کیلومتر آن سال گذشته اجرا شده و آماده بهره‌برداری است.

او ادامه داد: در این زمینه ۲۲۵ کیلومتر طول شبکه جمع‌آوری فاضلاب مورد نیاز شهر ملایر طراحی شده است و نیازمند اقدامات اساسی‌تری در این حوزه هستیم.

میرزایی‌سامعی بیان کرد: به ‎دلیل قدمت و فرسودگی بالای شبکه آب‌رسانی در برخی از مناطق این شهرستان و ایجاد شکستگی مکرر لوله‌های آب در این نواحی، تعویض لوله‌های فرسوده گام مؤثری در پیشگیری از هدر رفت آب بود که به همین منظور طی یک سال گذشته حدود چهار کیلومتر از شبکه آب‌رسانی ملایر اصلاح و توسعه داده شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ملایر تغییر سامانه گندزدایی تمامی شهر‌های زیر پوشش به آب ژاول را از دیگر اقدامات برشمرد و اظهار داشت: به‎دلیل ایمنی بیشتر سیستم گندزدایی آب ژاول نسبت به سامانه کُلرزنی، درحال حاضر تمامی شهر‌های ملایر به این سامانه تجهیز شده‌اند.

میرزایی‌سامعی ادامه داد: در همین رابطه با جمع‌آوری کپسول‌های کُلرزنی سیستم گندزدایی شهر‌های ملایر، سامن، جوکار، زنگنه، ازندریان و اسلامشهر آق‌گل، تمامی سیستم گندزدایی مخازن آب این شهرستان به سامانه آب ژاول تبدیل شد.

او بیان کرد: با توجه به علوم جدید و اهمیت صحت اطلاعات زیرساخت شرکت آبفای ملایر به‌عنوان شرکتی پیشرو، نسبت به عملیات پیمایش، جمع‌آوری و ثبت اطلاعات همچون مشترکان، تأسیسات، شبکه توزیع آب و شبکه جمع‌آوری فاضلاب در شهر‌های ملایر در سیستم جی. آی. اس تحت وب اقدام شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ملایر همچنین از اتمام عملیات اجرایی حصارکشی محوطه مخازن ۲۰ هزار متر مکعبی پیرویلان و مخزن زمینی دو متر مکعبی مسکن مهر ملایر با فنس و سیم خاردار در راستای حفاظت فیزیکی و نگهداری هرچه بهتر از تأسیسات آب‌رسانی خبر داد.

میرزایی گفت: درحال حاضر تمام مخازن شهر ملایر فنس‌کشی و حصارکشی شده و از ایمنی خوبی برخوردار است.

او توسعه مجتمع‌های آب‌رسانی روستایی را یکی از اولویت‌های مهم برشمرد و گفت: این شهرستان با وجود ۲۰۸ روستای دارای سکنه با حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت روستایی، بالاترین تعداد روستا و جمعیت را در سطح استان همدان دارد، اما طی سال‌های گذشته تنها یک مجتمع آب‌رسانی «دهلق» با جمعیتی حدود هشت هزار نفر در این شهرستان اجرا شده است.
منبع سپهر غرب
انتهای پیام/ج

نظر شما