شناسهٔ خبر: 42642441 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سیاستمدار صهیونیست: نتانیاهو قصد ندارد با فلسطینی‌ها مذاکره کند

رئیس فراکسیون احزاب اپوزیسیون در پارلمان رژیم صهیونیستی ضمن درخواست برای مذاکره با فلسطینی‌ها ذیل راهکار دو دولتی، اما گفت که کابینه کنونی تمایلی به این کار ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یائیر لاپید» رئیس حزب یش‌عاتید و رئیس فراکسیون احزاب اپوزیسیون در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) می‌گوید برخلاف توافقات بحرین و امارات عربی متحده برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل، اما کابینه کنونی تل‌آویو قصدی برای مذاکره با فلسطینی‌ها جهت سازش ندارد.

لاپید در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه، ضمن استقبال از عادی‌سازی روابط با ابوظبی و منامه، گفت اسرائیل باید همزمان مذاکرات سازش با فلسطینی‌ها را نیز از سر بگیرد اما «بنیامین نتانیاهو» کوچکترین تمایلی برای مذاکره با فلسطین ندارد.

بر این اساس، وی در این باره توضیح داد: «کابینه کنونی می‌گوید که ما توافقاتی را با کشورهای سنّی میانه‌رو آنهم بدون دادن بهای مذاکره با فلسطینی‌ها، به دست آوردیم. چیزی که من می‌گویم، این بها نیست. این به نفع اسرائیل است».

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» به نقل از این مصاحبه، رئیس اپوزیسیون کنست البته از فلسطینی‌ها به دلیل انتظار برای حکام کشورهای عرب و جامعه بین‌المللی جهت انجام دادن مذاکره به جای آنها، گفت: «آنها باید به جای اینکه همیشه خود را قربانی نشان دهند و دائم گلایه کنند، فعال باشند».

لاپید همچنین با رد درخواست فلسطینی‌ها درباره پیش‌شرط لازم برای مذاکرات سازش افزود: «این جواب نمی‌دهد. آنها باید به میز [مذاکره] برگردند. ما باید به میز مذاکره بازگردیم».

بر این اساس، وی در ادامه خواستار اجرای راهکار دو دولتی برای پایان دادن به مناقشات با فلسطینی‌ها شده و گفت: «به نظرم ما باید پیش برویم و تحت راهکار دو دولتی با فلسطینی‌ها گفت‌وگو کنیم و گمان نمی‌کنم که این کابینه هیچ کاری در این زمینه انجام دهد».

این سیاستمدار صهیونیست پیشتر نیز گفته بود لازم است بعد از پایان بحران شیوع ویروس کرونا در فلسطین اشغالی، کابینه نتانیاهو را سرنگون کنند. (جزئیات بیشتر)

شامگاه گذشته بود که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی مراسمی در کاخ سفید با حضور رئیس‌جمهور آمریکا و وزرای خارجه بحرین و امارات توافق عادی‌سازی روابط با این دو کشور خاورمیانه را امضا کرد.

انتهای پیام/م

نظر شما