شناسهٔ خبر: 42640455 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

#محمدعلی_نجفی

صاحب‌خبر -

یگانه خدامی
خبرنگار
تأیید عمدی بودن قتل میترا استاد به دست محمدعلی نجفی از سوی دیوان عالی امروز خبرساز شد. ۳۹ قاضی رأی دادگاه کیفری و ۲۷ قاضی رأی شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور را تأیید کردند تا کاربرانی پس از گذشت یک سال و نیم از این قتل باز هم درباره‌اش بحث کنند. خیلی‌ها به مسأله رضایت دادن خانواده میترا استاد اشاره می‌کردند. کاربرانی هم به حرف‌های دادستان کل کشور درباره اینکه میترا استاد اطلاعاتی از نجفی داشته است، اشاره می‌کردند:
 «‏پرونده حاضر شاکی خصوصی ندارد و از این حیث مسأله قصاص منتفی است و امروز جنبه عمومی این جرم تعیین   تکلیف می‌شود. جنبه عمومی این پرونده از دو حیث مورد توجه است؛ اگر جنایت واقع شده عمد باشد یک نوع مجازات دارد و اگر غیرعمد باشد نوع دیگری مجازات دارد.»
 «‌‏عمدی بودن قتل ‎میترا استاد تأیید شد. جا داره اون وکلایی رو که سعی داشتن ثابت کنن ‎نجفی غیرعمد قتل انجام داده گوشمالی داد.»
 «بر اساس اخبار قتل خانم میترا استاد توسط آقای محمد علی نجفی عمد شناخته شده. موج رسانه‌ای جدید در راه است.»
 «‌‎میترا استاد کشته شد چون اطلاعاتی داشت که ‎نجفی از افشای آنها هراس داشت!‎ پرستو بود یا نبود مهم نیست، مهم این بود که نزدیک شدن به محافل قدرت ممکنه هزینه سنگین و غیر قابل جبران داشته
باشه.»
 «ولی امیدوارم روزی همه اینها مشخص بشه و معلوم بشه پشت پرده این ماجرا چی بوده.حتماً خداوند کمک خواهد کرد و من به این موضوع ایمان دارم.»
 «‏پرونده آقای نجفی چندین بار بین دادگاه و دیوان مورد اختلاف قرار گرفت و به همین دلیل جلسه دیوان برای تعیین تکلیف آن برگزار شد. پرونده حاضر شاکی خصوصی ندارد و از این حیث مسأله قصاص منتفی است و امروز جنبه عمومی این جرم تعیین تکلیف می‌شود.»
 «‏دادستان کل کشور: عمدی بودن قتل میترا استاد تأیید شد، میترا استاد اطلاعاتی داشته که نجفی از افشای آنها نگران بوده...؛ حالا اون اطلاعات چی بوده؟‌الله اعلم...»
 «‌‎با توجه به رضایت خانواده مقتول حکم قصاص منتفی است و نجفی باید حبس قانونی قتل عمد را تحمل کند.»
 «یادمان باشد ‎شفافیت اصل مهم خانواده ‎نجفی است و از آن هیچگاه نترسیدند. بیایید با هم به انتظار فردا بنشینیم.»


نظر شما