شناسهٔ خبر: 4264002 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امداد رسانی به 967 حادثه دیده در طرح امداد و نجات نوروزی اصفهان

اصفهان- ایرنا- مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان از امداد رسانی به 967 حادثه دیده در ده روز اول اجرای طرح امداد و نجات نوروزی 94 خبر داد.

صاحب‌خبر -

محسن مومنی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: طرح ملی امداد و نجات نوروزی هلال احمر اصفهان از 25 اسفند 93 تا 15 فروردین ماه 94 در 43 پایگاه امدادی در استان با حضور 1100 نجاتگر در پایگاههای ثابت، سیار و موقت امداد و نجات مستقر در جاده های اصفهان اجرا می شود.

وی اضافه کرد : در ده روز نخست اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی 171 حادثه به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات (EOC) جمعیت هلال احمر استان گزارش شده است.

وی خاطر نشان کرد: از این حوادث 86 مورد حادثه جاده ای، یک مورد حادثه دریایی – ساحلی ، 2 مورد سیل و آبگرفتگی ، 27 حادثه شهری، دو حادثه کوهستان امداد رسانی شد و 53 مورد نیز با مراجعه به پایگاهها خدمات حضوری دریافت کرده اند.

مومنی همچنین به اسکان 462 تن در این مدت در پایگاههای امدادی بین شهری هلال احمر استان اصفهان اشاره کرد.



**مراجعه 103 هزار مسافر به پست های ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: این جمعیت همگام با سایر دستگاه های عضو ستاد هماهنگی خدمات سفر، طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی را نیز با هدف ارتقاء آگاهی و تغییر نگرش شهروندان جهت کاهش رفتارهای پر خطر در مسافرت و افزایش بهداشت جسمی و روانی خانواده ها در سفر، ﺗﺮوﻳﺞ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﭘﻴﺸﮕﻴﺮی از طریق ارﺗﻘﺎء ﺳﻄﺢ آﮔﺎﻫﻲ ﻫﺎی ﻋﻤﻮﻣﻲ مردم در حوادث و معرفی قابلیت ها و ظرفیت های سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، در ارائه خدمات امدادی و بشردوستانه برگزار می کند.

مومنی افزود: در 10 روز فعالیت مستمر، 627 نفر از اعضای جوانان جمعیت هلال احمر اصفهان در ارائه خدمت به مسافرینی که استان اصفهان را به عنوان مقصد سفر خود تعیین کرده اند خدمت رسانی کردند که تاکنون 3678 مورد مراجعات سلامت(تست قند خون و فشار خون) انجام گرفته است.

وی گفت: 4303 نفر از کودکان نیز به فضای دوست دار کودک ایجاد شده در کنار پست های ایمنی و سلامت مراجعه کردند.

مومنی با اشاره به برپایی خیمه های نماز در مجاورت پستها ، افزود: پنجهزارو 200 تن از مسافرین نیز برای اقامه نماز جماعت به خیمه های نمازبر پا شده از سوی جمعیت هلال احمر استان مراجعه نمودند.

وی در ادامه با اشاره به توزیع 25600 عدد نقشه، 18872 بروشور ایمنی و سلامت و 18703 عدد سایر اقلام افزود: این طرح تا پایان روز پانزدهم فروردین ادامه خواهد داشت.

طرح های نوروزی جمعیت هلال احمر استان اصفهان در بخش های امداد و نجات و راهنمایی مسافران نوروزی از 25 اسفند سال گذشته آغاز شد.

هلال احمر سازمانی غیر دولتی با اهداف انسان دوستانه است.

این سازمان افزون بر سازمان دهی داوطلبان امداد و نجات ، در حوزه های درمانی و فرهنگی نیز فعالیت دارد.

پ/8114/6508

نظر شما