شناسهٔ خبر: 42639543 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

«خبرنامه دانشجویان ایران» بررسی کرد؛

چگونه فرق آیفون اصلی و های‌کپی را بفهمیم؟

این روز‌ها در کوچه و خیابان افراد زیادی را می‌بینیم که آیفون‌های گران‌قیمت دارند، ولی این آیفون ها اصل نیستند و ها‌کپی هستند.آیفون‌های های‌کپی کیفیت و کارایی بسیار کمتری نسبت به نسخه اصلی دارند و قیمتی معادل ۰.۱ قیمت آیفون اصلی دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این روز‌ها در کوچه و خیابان افراد زیادی را می‌بینیم که آیفون‌های گران‌قیمت دارند، ولی این آیفون‌ها اصل نیستند و ها‌ی‌کپی هستند.آیفون‌های های‌کپی کیفیت و کارایی بسیار کمتری نسبت به نسخه اصلی دارند و قیمتی معادل ۰.۱ قیمت آیفون اصلی دارند. این گوشی‌ها در گذر زمان کارایی خود را از دست می‌دهند زیرا در تولید آنها از قطعات اصلی و مرغوب استفاده نشده و پس از مدتی بلا استفاده می‌شوند.
روش تشخیص اصل بودن یا های‌کپی بودن آیفون بسیار ساده است و روش‌های زیادی دارد، علاوه بر روش‌هایی که خود کمپانی اپل اعلام کرده روش‌هایی وجود دارد که بسیار ساده از ظاهر گوشی اصل بودن آن را تشخیص می‌دهید. ما در این گزارش به معرفی روش‌های تشخیص آیفون ‌های‌کپی و اصل پرداخته‌ایم.

1. حاشیه پایین نمایشگر
در اولین نگاه به صفحه نمایش آیفون های‌کپی می‌توان اصالت نداشتن محصول را تشخیص داد. همانطور که در تصویر سمت چپ مشاهده می‌کنید، آیفون اصلی دارای حاشیه بسیار کم و متناسب با بقیه حاشیه‌ها است ولی آیفون ها‌ی‌کپی دارای حاشیه زیاد و غیر متناسب است.

2. فلاش دوربین دوگانه
همانطور که در تصویر سمت راست مشاهده می‌کنید، آیفون‌ اصلی دارای فلاش دوربین دوگانه آفتابی و مهتابی است ولی آیفون های‌کپی دارای فلشی با یک رنگ است.

3. سنسور‌های بالای نمایشگر
کافی است در این روش، گوشی را در آفتاب قرار دهید تا مشاهده کنید آیفون اصلی دارای سنسور‌های متعددی است ولی در آیفون های‌کپی این سنسور‌ها وجود ندارند.

4. متفوت بودن اندازه لنز دوربین پشتی
همانطور که در تصویر سمت بالا مشاهده می‌کنید آیفون های‌کپی دارای لنز‌های هم انداره می‌باشد ولی آیفون اصلی خیر.

نویسنده: سید علی جعفری

نظر شما