شناسهٔ خبر: 4263711 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرانسه از اقدام تجاوزکارانه کشورهای عربی علیه یمن استقبال کرد

تهران - ایرنا - خبرگزاری قطر (قانا) روز پنج شنبه در گزارشی از پاریس، از استقبال و حمایت دولت فرانسه از تجاوز پنج کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس به خاک یمن خبر داد.

صاحب‌خبر -

این گزارش به نقل از رومین نادال، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه از حمایت پاریس از عبد ربه منصور هادی، رییس جمهور مستعفی یمن خبر داد و اقدامات پیشگیرانه برای گسترش بیشتر نفوذ جنبش انصار الله در آن کشور توسط کشورهای عربی را ستود.

وی ضمن تاکید مجدد بر مشروعیت حاکمیت هادی بر کشورش حتی پس از استعفا از قدرت، افزود: پاریس علاوه بر حمایت از نیروهای دولتی یمن و حامیان منطقه ای آنها از گروههای مختلف در این کشور می خواهد برای بازگرداندن صلح و ثبات به پای میز مذاکره بازگردند.

عربستان سعودی نیمه شب دیشب با حملات هوایی علیه انصارلله در یمن، عملیات یک ائتلاف منطقه ای را برای نجات دولت به مخمصه افتاده عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن را که در لبه پرتگاه یک جنگ داخلی قرار گرفته است، آغاز کرد.

خبر این حملات هوایی توسط سفیر سعودی در امریکا و به دنبال آن اعلام شد که پنج کشور عرب حوزه خلیج فارس گفتند به درخواست هادی برای مداخله علیه شبه نظامیان که به عدن شهری که رئیس جمهوری مستعفی یمن پس از فرار از صنعا پایتخت یمن در آن پناه گرفته نزدیک شده اند ، پاسخ خواهند داد.

قطر، کویت ، بحرین و امارات متحده عربی به همراه عربستان سعودی مدعی شدند که به درخواست هادی برای حفاظت از یمن و مردمش پاسخ داده و به مواضع حوثی ها در آن کشور حمله کردند.

آساق**1378**3404

نظر شما