شناسهٔ خبر: 42635438 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

امتیاز ویژه دستگاه قضایی برای مرتکبان جرم سیاسی با انگیزه اصلاح امور

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: مطابق قانون، مرتکب جرم سیاسی باید حتماً انگیزه اصلاح امور را داشته باشد؛ اگر ضدیت و مقابله با نظام داشته باشد از جرگه جرائم سیاسی خارج می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، محمد جواد حشمتی رئیس کل دادگستری استان تهران عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع جرائم سیاسی اظهار کرد: آیت‌الله رئیسی از زمان پذیرش مسئوولیت ریاست قوه قضاییه، تاکید فراوان و مستمری بر فعال شدن دادگاه‌های سیاسی داشته است.

وی تصریح کرد: تفاوت مجرم سیاسی در نحوه رسیدگی به جرائم این افراد است؛ مجرمان سیاسی از امتیازاتی برخوردارند ازجمله رسیدگی به جرائم با حضور هیأت منصفه، برخوردار بودن وکیل در تمام مراحل رسیدگی، همچنین دادگاه‌های این افراد علنی برگزار می‌شوند و امتیاز‌هایی در نگهداری افراد بازداشت شده به واسطه جرم سیاسی، وجود دارد.
رئیس کل دادگستری استان تهران بیان کرد: ترکیب هیأت منصفه در دادگاه‌های رسیدگی به جرائم سیاسی، تلفیقی از بخش‌ها و افراد مختلف است.

حشمتی تصریح کرد: قانون جرم سیاسی از اواخر سال ۹۵ تصویب و ابلاغ شده و تشخیص جرم سیاسی در پرونده‌ها با قاضی رسیدگی‌کننده است.

وی تأکید کرد: مطابق قانون، مرتکب جرم سیاسی باید حتماً انگیزه اصلاح امور را داشته باشد؛ اگر ضدیت و مقابله با نظام داشته باشد از جرگه جرائم سیاسی خارج می‌شود.

انتهای پیام/پ/س

نظر شما