شناسهٔ خبر: 42629405 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در پاسخ به خبرگزاری دانشجو؛

عذرخواهی طهرانچی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد / با «آموزشیار» دیگر خبری از مشکلات ثبت نمره دانشجویان نیست

رییس دانشگاه آزاد اعلام کرد: با سامانه آموزشیار می‌توانیم حقوق دانشجو نسبت به اعلام به موقع نمره را پیگیری کنیم لذا کلیه نمرات معوق دانشجویان درحال اصلاح هستند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار انشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو درباره گلایه‌های برخی دانشجویان و دانش‌آموختگان برای عدم ثبت نمرات دروس و پیشبرد فعالیت‌های دانش‌آموختگی از سوی کارمندان گفت: دلیل رقتن به سمت یکپارچه‌سازی سامانه‌های آموزشی و رونمایی از سامانه آموزشیار همین شکایت‌هایی بود که از سوی دانشجویان و دانش‌آموختگان به ما می‌رسید.

طهرانچی افزود: در حال حاضر دانشجویان در هر ساعت می‌توانند برای ثبت‌نام و انجام امور خود به وسیله این سامانه اقدام کنند و جالب است که طبق ارزیابی‌ها آمار مراجعه‌کنندگان از ۷ هزار و ۹۰۰ نفر در روز به حدود ۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر در شب رسیده است یعنی کثرت مراجعه در شب بالاتر است.

وی با بیان اینکه این امر نشان می‌دهد دانشجویان و فارغ‌التحصیلان تمایل دارند کار‌های خود را فارغ از مراجعه به عوامل انسانی انجام دهند، عنوان کرد: اداره فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد بر این مبنا مراجعه به عوامل انسانی را به حداقل رسانده و در مقابل میزان پاسخگویی را افزایش داده است.

رییس دانشگاه آزاد اظهار داشت: اینکه نمرات دروس دانشجویان از سوی اساتید وارد شده و گروه آموزشی دانشکده برای ثبت آن اقدام نکرده بود، یکی از مشکلات دانشگاه آزاد محسوب می‌شد که خوشبختانه با سامانه آموزشیار این مشکل تاحدزیادی برطرف شده است.

وی ادامه داد: از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نمره‌ای که باید تاکنون ثبت می‌شده است تاکنون ثبت ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نمره دانشجو انجام شده است. این درحالی است که در ترم‌های گذشته اساتید به موقع نمره دانشجویان را اعلام نمی‌کردند بنابراین با سامانه آموزشیار می‌توانیم حقوق دانشجو نسبت به اعلام به موقع نمره را پیگیری کنیم.

طهرانچی تصریح کرد: همکاران نظارت و ارزیابی دانشگاه آزاد در مواردی که نمره به موقع اعلام و ثبت نشود نسبت به پیگیری موضوع اقدام خواهند کرد.  گلایه‌ها برای چندپارچگی نرم‌افزار‌ها بود که خوشبختانه با سامانه آموزشیار و بسیج همکاران کلیه نمرات معوق در حال اصلاح است.

به گفته وی، در بخشنامه ارسالی به واحد‌های دانشگاهی به روسای استانی اختیار داده شده که فارغ‌التحصیلی دانشجویان را با توجه به سوابق در اختیار پیگیری کنند که تا ۳۱ شهریور مشکلی پیدا نکنند. البته برای سال تحصیلی جدید فارغ التحصیلی تا ۳۱ مهرماه تمدید شده است.

طهرانچی بیان کرد: عذرخواهی می‌کنم از فارغ‌التحصیلانی که به واسطه راه‌اندازی سامانه آموزشیار کار‌های آن‌ها با اندکی خلل مواجه شد. دانشجویان مشکلات خود را می‌توانند با سامانه پاسخگویی دانشگاه در میان بگذارند تا مشکلاتشان در سریعترین فرصت برطرف شود.

نظر شما