شناسهٔ خبر: 42628865 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

هشدار جنبش تحریم اسرائیل به برنامه‌ای همسو با عادی‌سازی در فیس‌بوک ‌

رویا معصومی

جنبش بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل "BDS" به برنامه آنلاین "ناس دیلی" (زندگی روزمره مردم) در فیس‌بوک هشدار داده و از شرکت کنندگان در آکادمی این برنامه خواست از آن خارج شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت عربی ۲۱، جنبش بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل این برنامه را که توسط جوانی به نام نصیر یاسین مدیریت می‌شود به کار روی یک پروژه عادی سازی روابط تحت حمایت امارات متهم کرد.

این جنبش با صدور بیانیه‌ای در فیس‌بوک اعلام کرد، هدف از برنامه "ناس دیلی" آموزش ۸۰ تولید کننده محتوای عربی از طریق "آکادمی ناس" است که در کادر نظارت و آموزش این آکادمی اسرائیلی‌ها هم حضور دارند. این برنامه توسط آکادمی اماراتی "رسانه نوین" که از سوی محمد بن راشد، حاکم دبی دو ماه پیش تاسیس شده، تامین بودجه می‌شود.

در این بیانیه آمده است، این حمایت از سوی رژیم مستبد امارات، مشارکت آشکار در تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای شستشوی مغزی مردم، زیبا جلوه دادن جنایت‌های این رژیم و آپارتاید اسرائیل و نیز بازارگرمی برای توافق ننگینی است که امارات با اشغالگر امضا کرده است.

براساس این بیانیه، پروژه‌های عادی سازی مشابه با انجام اقداماتی در راستای نابودی مساله فلسطین و پاک کردن جنایت‌های اشغالگر و آپارتاید به دنبال استعمار اذهان عرب و ترویج قبول استعمارگری اسرائیل در میان عرب ها هستند. 

جنبش مذکور اعلام کرد، برنامه "ناس دیلی" تلاش می‌کند نزاع با دشمن صهیونیستی را طوری به تصویر بکشد که گویی قدرت طرفین در این نزاع برابر است و عامدانه حقوق ملت فلسطین و در راس آنها حق بازگشت را نادیده می‌گیرد و حتی سازش را به حدی رسانده که فلسطین را به خاطر قبول نکردن طرح به اصطلاح صلح معامله قرن آمریکا مسوول ابن نزاع می‌داند.

بی دی اس اعلام کرد، در حالی که رژیم‌های عرب مستبد مثل بحرین و امارات برای امضای توافق خیانت کارانه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی شتاب می‌کنند این رژیم تلاش دارد به عقل و خرد ملت عرب رخنه کند، ملتی که آزادی، پیشرفت و مبارزه خود برای برقراری عدالت را در گرو آزادی ملت فلسطین و بازگشت آوارگانش می‌بینند. به همین دلیل اسرائیل با انتشار محتواهای غیر سیاسی که این رژیم را دولتی عادی و پیشرفته نشان می‌دهد که می‌تواند به همسایگان عرب خود صرف نظر از جنایت‌هایش علیه ملت فلسطین و جهان عرب کمک کند، برای تبلیغات رسانه‌ای گمراه کننده درباره عادی سازی روابط مبالغ هنگفتی صرف می‌کند.

انتهای پیام

نظر شما