شناسهٔ خبر: 4262771 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نبیل العربی: عملیات «توفان قاطع» تحت اشراف اتحادیه عرب صورت می‌گیرد

دبیر کل اتحادیه عرب اعلام کرد که حمله نظامی چند کشور عربی حاشیه خلیج فارس به رهبری عربستان به یمن تحت اشراف اتحادیه عرب صورت می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «نبیل العربی» دبیر کل اتحادیه عرب اعلام کرد که حمله نظامی عربستان و چند کشور عربی حاشیه خلیج فارس به خاک یمن با موافقت و تأیید اتحادیه عرب صورت گرفته است.

پایگاه خبری «النشره»، به نقل از دبیر کل اتحادیه عرب گزارش داد که این اقدام در پی درخواست «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن که این اتحادیه رئیس جمهور قانونی یمن می‌داند صورت گرفته است.

وی در نشست مشورتی وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب که در شرم الشیخ مصر برگزار می‌شود مدعی شد حمله به یمن در چارچوب معاهده دفاع مشترک عربی این اتحادیه صورت گرفته و گاهی برای ایجاد «صلح» و «امنیت» باید دست به سلاح برد.

از سوی دیگر «سامح شکری» وزیر خارجه مصر در سخنرانی خود در این نشست اعلام کرد که عملیات «توفان قاطع» بعد از ربوده شدن یمن و کنار گذاشته شدن فرزندان این کشور صورت گرفته است.

وی همچنین اعلام کرد که کشورش در حال آماده سازی برای مشارکت زمینی و هوایی در این عملیات است.

نشست مشورتی وزرای خارجه اتحادیه عرب از صبح پنجشنبه (امروز) در شرم الشیخ مصر آغاز شده است، قرار است این نشست مقدمه‌ای برای نشست بعدی اتحادیه عرب که طی روزهای شنبه و یکشنبه آینده برگزار می‌شود، باشد.

انتهای پیام/ب

نظر شما