شناسهٔ خبر: 42615227 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انتظار آمریکا از اروپا برای پیروی از واشنگتن علیه ایران

تهران - ایرنا - پس از آن که سه کشور آلمان، فرانسه و انگلستان در بیانیه‌ای با فعال کردن مکانیسم ماشه و بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران مخالفت کردند، "مورگان اورتگاس" سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا شامگاه دوشنبه گفت که واشنگتن از شرکای اروپایی‌اش انتظار دارد ایران را تحریم کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، اورتگاس در گفت‌وگو با شبکه العربیه عربستان تصریح کرد، وی متقاعد شده است که شرکت‌های اروپایی و متحدان آمریکا به تحریم‌های واشنگتن احترام خواهند گذاشت.

اظهارات اورتگاس درحالی مطرح می‌شود که پیش نویس قطعنامه آمریکا هم که اخیرا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران به شورای امنیت ارائه شده بود فقط توانست دومنیکن را با آمریکا همراه کند و دیگر اعضا با آن مخالفت کردند و این بار هم اروپا با مخالفت با فعال کردن مکانیسم ماشه سیلی بدی به آمریکا زد.

آمریکا ماه می سال ۲۰۱۸ (اردیبهشت ۱۳۹۷) از برجام خارج شد ولی حالا بی آنکه حق و حقوقی داشته باشد مدعی است که به مکانیزم ماشه متوسل خواهد شد.

این در حالی است که بسیاری از رسانه‌های غربی نوشتند که آمریکا به دنبال منزوی کردن ایران است در حالی که خودش را منزوی کرده است آمریکا بیش از اندازه در جاده یکجانبه گرایی پیش رفته است و با برتر دانستن خود می‌کوشد تا دیگران را وادار به فرمانبری از خود کند و هر کسی را هم که اطاعت گو نباشد، تهدید و سرکوب می‌کند.

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در خصوص اعلام توافق عادی‌سازی روابط میان بحرین و امارات با رژیم صهیونیستی نیز گفت، وی امیدوار است که چند کشور عربی دیگر به توافق صلح با تل‌آویو بپیوندند.

وی همچنین بر ضرورت پیوستن فلسطین به توافق سازش با تل‌آویو تأکید کرد.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی پنجشنبه ۲۳ مرداد با انتشار بیانیه‌ مشترکی اعلام کردند؛ ابوظبی و تل‌آویو رسماً روابط خود را عادی می‌کنند.

مراسم امضای توافقنامه عادی سازی روابط میان تل‌آویو و ابوظبی فردا سه‌شنبه ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) در کاخ سفید برگزار می‌شود.

شبکه کان رژیم صهیونیستی نیز ساعاتی پیش فاش کرد که پیش از امضای رسمی این توافق‌نامه، کشورهای آمریکا، امارات، بحرین و رژیم صهیونیستی یک دیدار چهارجانبه برگزار خواهند کرد.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا شامگاه جمعه (۲۱ شهریورماه) از عادی سازی روابط بحرین با رژیم صهیونیستی خبر داد.

اقدام امارات و بحرین برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی با خشم گسترده مردم کشورهای عربی و سایر کشورهای مسلمان رو به رو شده و در رسانه‌های اجتماعی بازتاب زیادی داشته است.

نظر شما