شناسهٔ خبر: 42601469 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مهاجرت از شهرستانها به تهران

آنچه در سراسر جهان همیشه در حال وقوع بوده ، مهاجرپذیر بودن شهرهای بزرگ به دلیل جذابیت ها ، امکانات و رفاه است . مهاجرت از روستاها به شهرها و کلان شهرها ، مهاجرت از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ پدیده ای است که همواره در کشورمان جریان دارد.

صاحب‌خبر -

شاید دلیل آن عدم توزان در توزیع مناسب و هماهنگ فعالیتهای اقتصادی با توجه به جمعیت و قابلیتهای هر منطقه است بنابراین فقر امکانات شهرهای کوچک و تجمع ثروت در شهرهای بزرگ انگیزه لازم برای مهاجرت را تامین میکند. مهاجرت به کلان شهرها با توجه به اینکه این مسئله هم پاسخگوی نیاز اشتغال مهاجران و هم تامین کننده نیروی انسانی موردنیاز در کلان شهرهاست، تاحدودی قابل قبول است. البته این امکانات فقط امکان اشتغال نیست بلکه امکانات بیمارستانی ، شهری ، آموزشی و حتی خدمات تفریحی و اجتماعی را شامل می شود.

در این میان مقصد تهران شهر دست آوردهای بزرگ ، شهریست که در کنار مشکلات فراوانش همواره پذیرای مهاجرین بوده و هست. استان تهران با وجود همه شلوغی ها و ترافیک به‌لحاظ وزن جمعیتی در کشور، حدود ۱۷ درصد جمعیت کل کشور را در خود جا داده است. 

از میان 2 میلیون و 65 هزار نفر مهاجر، حدود 517 هزار نفرتمامی مهاجرین مقصدشان تهران است. اکثریت این افراد یعنی نزدیک 85 درصدشان جویای کار هستند و تهران فرصت اشتغال مناسب همراه با مزایای شغلی را برایشان پدید آورده است. مهاجران همه سختی های زندگی در تهران مانند دوری از زندگی آرام شهری ، دور بودن از اقوام و آب و هوای خوب شهرهای کوچک و زندگی ساده را بخاطر نیازهای معشیتی ، استفاده از امکانات شهرهای بزرگ به جان میخرند که البته داشتن یک شغل خوب ارزشش را دارد.

شاید از نظر برخی ها مهاجرت بیش از حد به تهران را بی در و پیکر ، شلوغ و باعث افزایش میزان جرم و جنایت میکند درحالی که اینطور نیست. اکثر مهاجران افراد تحصیل کرده هستند همین موضوع نشان دهنده تجمع تعداد قابل توجهی از استعدادهای کشور در یک شهر است. علاوه بر این نکات، این مهاجران حجم بالایی از نقدینگی را وارد شهر تهران می کنند.

سرمایه این افراد عموما در تهران صرف رهن یا خرید خانه می شود . اما مشکلی که برای مهاجرین وجود دارد عدم شناخت قابلیت های سرمایه گذاری در تهران است . دور از انتظار هم نیست حتی افرادی که چندین سال است به تهران مهاجرت کرده اند هنوز این فرصت ها را شناسایی نکرده اند و همواره این تفکر را دارند خود را به مرکز شهر برسانند . این مسئله هر روز آنها را از حل یک معضل بزرگ یعنی خلاصی از خانه به دوشی قدم به قدم دورتر میکند. این یعنی هزاران نفر با وجود داشتن سرمایه نقدی سرگردان هستند . بعضی وقتا رویای یک شبه پولدار شدن آنها را به سمت سرمایه گذاری های اشتباه می کشاند و باعث هدر رفت دارایی شان می شود.

علاوه بر اینها با توجه به نیاز اسکان، تهران روز به روز بزرگتر میشود هر روز شهرهای جدیدی ایجاد می شوند و این یک فرصت مناسب برای خانه دار شدن است. یکی از شهرهایی که مورد توجه خریدارن خانه اعم مهاجران و ساکنین شهر تهران است شهر جدید اندیشه است. دلیل آن قیمت مناسب مسکن در این شهر و امکانات بیش از انتظار آن است. اما یک خریدار چه قبل و چه بعد از خرید همواره با سیلی از سوالات و درگیری های ذهنی مواجه است. اگر شما هم یکی از این افراد هستید و به دنبال خرید آپارتمان در اندیشه این مطلب را تا پایان دنبال کنید.

06

توضیح مختصری از شهر جدید اندیشه

شهر اندیشه از سال 1367 بعد از اولین ساخت و ساز ها در آن رونق گرفت پس از این نظر در طی این سالها پیشرفته های زیادی کرده است. ابتدا این شهرک برای سکونت فرهنگیان در نظر گرفته شده بود و زمین های واگذار شده به فرهنگیان تبدیل به خانه های ویلایی یک تا دو طبقه شد ولی سیل عظیم مردم علاقمند به این شهر سبب گسترش و توسعه آن شد.

این منطقه به دلیل واقع شدن دور از دود و دم تهران و کوهپایه ای بودن آب و هوای خوبی دارد. از همان سالها عموما ساکنان این منطقه افراد آرام و کم دردسر، کارمندها و مغازه دارانی که روزانه برای کارشان به تهران می روند، هستند. تمامی 5 فاز اندیشه آماده سکونت براساس شهرسازی مدرن ساخته شده اند و از لحاظ ترافیک خودرویی هیچ مشکلی وجود ندارد. امکانات شهر و وسایل حمل و نقل امکان رفت و آمد آسان به تهران و کرج رای مردم این منطقه فراهم کرده است.

شهر اندیشه در جنوب شرقی شهر صنعتی شهر کرج ، 20 کیلومتری تهران و تقریبا مرکز شهریار واقع شده است. از نظر فاصله زمانی دسترسی به تهران بسیار آسان است . گذشته از همه این تفاسیر همکاران ما برای شما دوستان عزیز، یک گزارش کامل از شهر اندیشه، امکانات و فرصت های آن با عنوان شهر جدید اندیشه کجاست تهیه کرده اند تا شما قبل از انتخاب اطمینان کافی از خریدتان را داشته باشید.

 

راه های خرید آپارتمان در اندیشه

سرمایه لازم برای خرید یک خانه در شهر اندیشه چقدر است؟

چگونه خانه بخرم؟

از کجای شهرک اندیشه خانه بخرم؟

چکار کنم سرم کلاه نرود؟

چگونه با این سرمایه و قیمت های فزاینده خانه دار شوم؟

پاسخ این سوالات رسیدن به جواب سوال " از کجا باید برای خرید خانه در شهر اندیشه مشاوره بگیرم ؟ " است.

سایت ها و املاکی های زیادی در تهران هستند ولی تمایز یک مشاور حرفه ای که تخصص کافی در زمینه املاک دارد، میتواند با تکیه بر علم روز قیمت گذاری واقعی روی مسکن انجام دهد، امکان ارائه مشاوره آنلاین در هر ساعتی از شبانه روز را دارد، همواره سایتی برای ارائه آگهی ها همراه با مشخصات کامل در دسترس مردم قرار می دهد و حتی در زمینه ساخت و مشارکت فعال است با مشاوری که بعد از ظهرها بعد از چرت ناهار یک سر به مغازه املاکیش میزند تا صرفا درآمد اضافی داشته باشد و روزگارش از دلالی می گذرد می تواند از زمین تا آسمان باشد.

 

مسکن هدیش

آنچه املاک هدیش در اختیارتان قرار می دهد یک خانه مناسب با سرمایه شماست. اگر شما هنوز خانه دار نشده اید، اگر سالهاست به تهران آمده اید اما هنوز اجاره نشین هستید، پس حتما با خدمات املاک مسکن هدیش آشنا نشده اید.

مسکن هدیش به صورت تخصصی بر روی املاک شهر جدید اندیشه کار می کند. به زبان خودمانی تر زیروبم آن در دست متخصصان مسکن هدیش است. مسکن هدیش علاوه بر تمام خدماتی که گفته شد شما را تا مرحله ثبت سند همراهی میکند و همواره چون دوستی دلسوز و وفادار در کنار شما تا خانه دار شدنتان هست. شما به راحتی میتوانید با ورود به سایت  maskanhadish.com و بررسی فایل های موجود در اندیشه و حتی خواندن مقاله های آموزشی در مورد خرید آپارتمان در اندیشه اطلاعات خود را به طور چشمگیری افزایش داده و خرید آسان و بی دغدغه داشته باشید.

نظر شما