شناسهٔ خبر: 4259797 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

ایران تجاوز هوایی به یمن را محکوم کرد

وزارت امور خارجه ایران تجاوز هوایی به یمن را محکوم و آن را گامی خطرناک توصیف کرد که بر خلاف تعهدات بین المللی در قبال احترام به حاکمیت ملی کشورهاست. سخنگوی وزارت امور خارجه بر لزوم تحقق توافقات ملی صورت گرفته میان احزاب و گروه های یمنی تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان حملات هوایی بامداد پنجشنبه (امروز، 26 مارس 2015، 6 فروردین 1394) به یمن را که به جان باختن چندین غیرنظامی انجامید محکوم کرد.
 

مرضیه افخم فزود: توسل به اقدامات نظامی علیه یمن که درگیر بحران داخلی و مقابله با تروریسم است، زمینه ساز پیچیده‌ تر شدن اوضاع و گسترش دامنه بحران و از دست رفتن فرصت ها برای حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات داخلی یمن خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم تحقق توافقات ملی صورت گرفته میان احزاب و گروه های یمنی در اولین زمان ، خواستار توقف فوری حملات هوائی و همه اقدامات جنگی علیه کشور و مردم یمن شد .

سخنگوی وزارت امور خارجه با ابراز نگرانی درباره گسترش افراطی گری و تقویت تروریسم تصریح کرد: این تجاوزگری نتیجه‌ ای جز گسترش تروریسم و افراطی گری نخواهد داشت و ناامنی را به کل منطقه تسریع خواهد داد.

نظر شما