شناسهٔ خبر: 42589329 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل آموزش‌وپرورش قزوین:

مهمترین اصل برای ما سلامت دانش آموزان است

آرزو یارکه سلخوری

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس استان به‌صورت جدی مورد نظارت قرار می‌گیرد و حفظ سلامت دانش آموزان برای مهم‌تر از هر مسئله دیگری است.

صاحب‌خبر -

حسنعلی اصغری در ستاد مقابله با کرونا استان قزوین که امروز، یکشنبه ۲۳ شهریور در سالن اجتماعات مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به بازگشایی مدارس، تصریح کرد: با توجه به شرایط استان، فرض می‌کنیم که تمام مناطق در وضیعت قرمز قرار دارند و سخت‌گیرانه‌ترین پروتکل‌ها را اجرا می‌کنیم از طرفی اولویت اول ما نظارت جدی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس است.

وی افزود: ۲۳۳۸ واحد آموزشی در کل استان زیر نظر آموزش‌وپرورش فعالیت می‌کنند و با توجه به گستردگی جامعه آموزشی ممکن است در برخی مناطق ازلحاظ پروتکل‌های بهداشتی، مشکلاتی وجود داشته باشد، از دانشگاه علوم پزشکی می‌خواهیم که نظارت جدی داشته باشند و اگر موردی رعایت نشده است به ما اطلاع دهند که به‌صورت جدی وارد شویم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین اظهار کرد: با توجه به اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌منظور تأمین لوازم بهداشتی از فروردین‌ تاکنون ۱ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان به‌حساب مدارس استان واریز کردیم، تعلیم و تربیت دارای اهمیت است اما هیچ‌چیز از سلامت دانش آموزان مهم‌تر نیست.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۶۲۴۸ معلم شاغل در استان داریم و با ۳۰۰۰ کمبود معلم روبه‌رو بودیم، این کمبود را از محل بازنشستگان و معلمان حق‌التدریس تأمین کردیم و در حال حاضر کسری نداریم، اما در حوزه نیروهای خدماتی مدارس مشکل‌ داریم و از مدارس خواستیم که به‌صورت ساعتی از نیروهای شرکتی استفاده کنند چراکه بهداشت مدارس اهمیت زیادی دارد.

اصغری بیان کرد: در روزهای آتی طرح تبدیل‌شدن هر دانش‌آموز به یک سفیر سلامت را داریم که طی آن به دانش آموزان آموزش‌های خودمراقبتی می‌دهیم و چک‌لیست پروتکل‌های بهداشتی در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود، برخی از مدارس زیرساخت‌های مناسبی ازجمله سرویس‌های بهداشتی و آبخوری‌ها ندارند و با توجه به زمان حضور کم‌تر در مدرسه به دانش‌آموزان توصیه می‌کنیم که از این موارد استفاده نکنند و همراه خود قمقمه آب داشته باشند.

وی تأکید کرد: استقبال دانش‌آموزان از حضور در مدارس خوب بوده است و اصرار بر حضور دارند، تنها گلایه موجود این است که دانش‌آموزان در برخی مدارس ازجمله هنرستان‌ها به اجرای مبحث گروه‌بندی‌ها جهت ازدحام کمتر در مدارس تن نمی‌دهند و گاهی بیش از تعداد اعلام‌شده در مدرسه حضور پیدا می‌کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین یادآور شد: به‌منظور آموزش مجازی دانش آموزان، ۳۵ درصد محتوای همه کتاب‌های آموزشی با حضور بهترین معلمان و دبیران و بهترین روش تدریس در استودیو تهیه‌شده و در اختیار مناطق قرارگرفته است اما باید توجه کرد که این محتواها جای معلم و دانش‌آموز را نمی‌گیرد.

انتهای پیام 

نظر شما