شناسهٔ خبر: 42588339 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مراجع تقلید درگذشت آیت الله صانعی را تسلیت گفتند

مراجع عظام تقلید در پیام‌های جداگانه ارتحال آیت الله صانعی از اساتید برجسته حوزه علمیه را تسلیت گفتند.

صاحب‌خبر -

ببه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، مراجع عظام تقلید آیات صافی گلپایگانی، نوری همدانی،علوی گرگانی و جوادی آملی در پی درگذشت آیت الله صانعی با صدور پیام‌هایی جداگانه ضمن عرض تسلیت، از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم رضوان الهی ، علو درجات و برای بازماندگان صبر مسئلت کردند.

پیام تسلیت آیت الله صافی گلپایگانی

در پیام تسلیت آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید آمده‌است: رحلت آیت الله مرحوم آقای حاج شیخ یوسف صانعی رحمه الله علیه، موجب تأسف و تأثر گردید.

پیام حاکی است: این عالم بزرگوار، سالیان متمادی در حوزه علمیه قم با تدریس دروس خارج فقه و اصول، شاگردان بسیاری را تربیت نمود.

پیام ادامه یافته‌است: علاقه و اخلاص و ادب ایشان به ساحت مقدّس حضرات معصومین علیهم‌السلام به ویژه حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها، ذخیره‌ای ارزشمند و بزرگ برای عالم قیامت ایشان خواهد بود.

در این پیام آمده‌است: فقدان ایشان را به خاندان محترم و آقازادگان مکرّم و شاگردان آن فقید سعید تسلیت عرض می‌نمایم و رحمت واسعه الهی را برای ایشان از خداوند متعال مسئلت دارم.

پیام تسلیت آیت الله جوادی آملی

در پیام آیت الله جوادی آملی آمده‌است: این سانحه سنگین و اسف بار را به حوزه علمیه و برادر بزرگوار ایشان حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ حسن صانعی و شاگردان و علاقه‌مندان و بیت مکرّم ایشان تسلیت عرض نموده و علوّ درجه و غفران آن فقیه راحل از خدای سبحان مسئلت می شود.

پیام تسلیت آیت الله نوری همدانی

در پیام آیت الله نوری همدانی  آمده‌است: ارتحال آیت اللّه آقای حاج شیخ یوسف صانعی رحمت اللّه علیه را که از شاگردان امام راحل و عظیم الشأن بوده و در دوران مبارزات آن رهبر فقید حضور داشته و سالیان متمادی در حوزه علمیه کرسی تدریس فقه و اصول داشته اند و شاگردانی تربیت کردن، به برادر گرامیشان و آقازادگان محترم و همه وابستگان و علاقه مندان تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند سبحان رحمت و مغفرت برای آن مرحوم مسئلت می نمایم.

پیام تسلیت آیت الله علوی گرگانی

در پیام این مرجع تقلید نیز آمده است: ارتحال عالم فاضل حضرت آیت الله حاج شیخ یوسف صانعی موجب اندوه گردید.

پیام ادامه یافته است: ایشان سال‌های متمادی در درس آیات عظام امام خمینی و اراکی (ره) و برخی علمای دیگر شرکت جستند و در دوران انقلاب در منصب قضاوت خدمتگزار نهضت امام خمینی (ره) و انقلاب بودند.

پیام حاکی است: اینجانب این ضایعه را به حوزه علمیه قم و بازماندگان آن مرحوم از جمله برادر بزرگوار ایشان و آقازادگان گرامی همچنین به شاگردان و بازماندگان و دوستداران آن مرحوم تسلیت عرض کرده و مغفرت و رضوان الهی را برای مسئلت می نمایم.

انتهای پیام/ش

نظر شما