شناسهٔ خبر: 42588225 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

تفاهم نامه ایران و چین در زمینه صنایع کوچک

تفاهم نامه گسترش همکاری‌های صنعتی و تجاری بین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و نمایشگاه بین‌المللی صنایع کوچک چین به امضا رسید.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
به نقل از وزارت صنعت، در آیین امضای این تفاهم‌ نامه که به شیوه برخط برگزار شد، «محسن صالحی‌نیا» مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ضمن تأکید بر توسعه همکاری‌ها بین صنایع کوچک دو کشور، گفت: تاکنون بیش از ۵۰ شرکت ایرانی در این نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند که ضمن عرضه محصولات در بازار چین، به عقد تفاهم‌ نامه‌ و قراردادهای همکاری منجر شده است.

وی با اشاره به برنامه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی صنایع کوچک چین، اضافه کرد: هرچند پیش از بروز بحران کرونا برنامه‌ریزی‌های زیادی برای حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه انجام شد، اما اکنون به ناچار به دنبال الگوهای جدید همکاری و حضور در نمایشگاه هستیم.

براساس این گزارش، معاون مدیرکل سازمان صنعت و فناوری اطلاعات گوانگدونگ چین نیز گفت: ایران شریک اقتصادی و تجاری مهم پکن در غرب آسیاست و همکاری بسیار خوبی در زمینه‌های اقتصادی و تجاری داشته است.

«وو هونگ» افزود: حمایت و سازماندهی وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و کنسولگری ایران در گوانگجو، ایران از دوازدهمین نشست در سال ۲۰۱۵ به مدت پنج ‌سال متوالی در این نمایشگاه شرکت کرده است و شرکت‌های ایرانی و پاویون ایران با استقبال خوبی از سوی مخاطبان چینی همراه بوده است.

وی اضافه کرد: امضای این تفاهم نامه نماد تلاش‌های مشترک دو طرف برای توسعه بلند ‌مدت همکاری‌ها و کمک به صنایع کوچک و متوسط برای توسعه در بازارهای چین و ایران است.

این تفاهم نامه توسط "اصغر مصاحب" عضو هیأت مدیره و معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و "چن ژونگ جیان" رییس نمایشگاه بین‌المللی صنایع کوچک چین به امضا رسید.

نظر شما