شناسهٔ خبر: 42587201 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

بسته خبری منهای فوتبال؛

فیروزجا بازهم برابر کارلسن شکست خورد/ داور ایرانی، باتجربه ترین قاضی جهان والیبال/ بوستون سلتیکس فینالیست شد

با بسته خبری اخبار منهای فوتبال با ما همراه باشید.

صاحب‌خبر - ایسکانیوز – رضا صالحی/ حجم اخبار ورزش‌های ایران و جهان بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه‌مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در گروه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار سایر ورزش‌ها، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید. پیروزی یاران عبادی پور در هفته نخست پلاس لیگا هفته اول رقابت‌های لیگ والیبال لهستان موسوم به پلاس‌لیگا امشب با دیدار تیم‌های اسکرابلچاتوف و لوبین پیگیری شد که طی آن زنبورهای لهستان توانستند حریف خود را شکست دهند. تیم والیبال اسکرابلچاتوف در این مسابقه با نتیجه 3 بر یک و با امتیازهای 25 بر 20، 22 بر 25، 28 بر 30، 24 بر 26 موفق شد میزبان خود را با شکست بدرقه کند. در این مسابقه میلاد عبادی‌پور، دریافت کننده ایرانی اسکرابلچاتوف موفق به کسب 16 امتیاز برای تیمش شد. آغاز تمرینات تیم ملی بوکس پس از 6 ماه وقفه به گفته سایت رسمی فدراسیون بوکس، نخستین تمرین تیم ملی بوکس در سال ۹۹ پس از ۶ ماه وقفه با حضور دو بوکسور المپیکی کشورمان زیر نظر کادرفنی برگزار شد. سیدشاهین موسوی و دانیال شه‌بخش که شب گذشته خود را با اردو رساندند، صبح امروز (شنبه) با حضور در سالن سنجش آکادمی ملی المپیک زیر نظر دانیال تیماجی به تمرینات هوازی پرداختند. همچنین در تمرینات نوبت عصر هم کارهای فنی و بوکسی زیر نظر علیرضا استکی انجام شد تا تمرینات تیم ملی بوکس رسما در سال ۹۹ آغاز شود. این اردو تا ۱۵ روز تنها با حضور دو بوکسور المپیکی کشورمان ادامه خواهد داشت. طبق برنامه کادرفنی، المپین‌های بوکس ایران در نوبت صبح با مربی بدنساز کار کرده و در نوبت عصر تمرینات فنی با علیرضا استکی برگزار خواهد شد. دبیر: بودجه کشتی باید 60، 70 میلیارد باشد علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی گفت: من با وزارت ورزش مشکلی ندارم و از وزیر و علی نژاد تشکر می کنم. مشکل ما با معاونت مالی شان هست و این بحث کارشناسی است. دوستان گفتند بودجه ما 22 میلیارد است که اینطور نیست. بودجه کشتی 12 میلیارد و هفتصد میلیون است. 10 میلیارد را خودمان از مجلس دنبال کردیم که مازاد از بودجه وزارت ورزش است و نوبخت هم ابلاغ کرد. دوستان می گویند بودجه ما 22 میلیارد و هفتصد است، من گفتم اشکال ندارد شما امضایش کنید چون کار بودجه ای کردم و می دانم این امضا می شود پایه برای سال 1400 ، اما گفتند ما 12 میلیارد و هفتصد را امضا می کنیم و آن 10 میلیارد را قبول نمی کنیم. الان باید با تورم بودجه کشتی 60-70 میلیارد باشد. کشتی با این عدد و رقم هایی که الان هست، نمی چرخد که البته وزارت ورزش هم بیشتر از این نمی تواند بدهد، دولت و مجلس باید کشتی را ویژه ببینند. بوستون سلتیکس فینالیست شد بامداد امروز لیگ NBA در مرحله نیمه نهایی و در دو کنفرانس شرق و غرب پیگیری شد. در حالی که حساسیت در کنفرانس شرق به اوج رسیده بود و دو تیم بوستون سلتیکس و تورنتو راپترز هر کدام سه پیروزی را قبل از این به دست آورده بودند، دوئل امروز به معنای واقعی حکم مرگ و زندگی را داشت.
در این بازی بوستون موفق شد با درخشش جیسون تاتوم، ۹۲ بر۸۷ حریف خود تورنتو رپترز مدافع عنوان قهرمامی را شکست داده و حریف میامی هیت در فینال کنفرانس شرق شود.
میامی پیش از این توانسته بود میلواکی را با نتیجه 4 بر یک شکست دهد و فینالیست شود.
در دیگر بازی امروز که در کنفرانس غرب برگزار شد، دو تیم لس آنجلس کلیپرز و دنورز ناگتس به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی با حساب ۱۱۱ بر ۱۰۵ به سود دنور پایان یافت و این تیم فعلا 3 بر 2 از حریف خود پیش افتاد و نیاز به یک برد دیگر تا رسیدن به فینال دارد. داور ایرانی، باتجربه ترین قاضی جهان والیبال با اعلام فدراسیون جهانی والیبال، آندره زانویچ داور باسابقه روس، در ۵۸ سالگی از دنیای قضاوت خداحافظی کرد.
بدین ترتیب فرهاد شاهمیری از این پس، باسابقه‌ترین داور فعال دنیای والیبال خواهد بود. شاهمیری که از سال ۱۹۹۶ داور بین‌المللی شد، تاکنون در کلیه مسابقات جهانی حضور مستمر داشته است.
وی پیش از این در بازی‌های المپیک ۲۰۰۸ پکن و ۲۰۱۶ ریو نیز به عنوان داور حضور داشته و تابستان آینده در توکیو، برای سومین بار در مهم‌ترین رویداد ورزشی جهان قضاوت خواهد کرد.
فرهاد شاهمیری که دارای درجه A داوری والیبال است، قبلاً برای قضاوت در بازی‌های المپیک دعوت شده و قرار بود بعد از بازی‌های المپیک توکیو بازنشسته شود. از آنجایی که شیوع و گسترش ویروس کرونا، زمان برگزاری سی‌ و دومین دوره بازی‌های المپیک را به سال ۲۰۲۱ موکول کرد، فدراسیون جهانی والیبال نیز بازنشستگی این داور بین‌المللی والیبال کشورمان را یک سال به تعویق انداخت. پریسا عرب: تنها در ارتفاع 1900 متری تمرین می کنم پریسا عرب، دونده استقامت و نیمه استقامت ایران در مرحله اول مسابقات دوومیدانی باشگاه‌های کشور زمان ۱۷:۳۲.۶۳ را ثبت کرد و رکورد باشگاهی این ماده را که پیش از این با زمان ۱۷:۴۰.۵۷ در اختیار خودش بود، جابجا کرد. عرب در مورد این رکوردشکنی به ایسنا گفت: عملکردم در مسابقات قهرمانی باشگاه‌ها قابل قبول بود. روز اول در ماده ۵۰۰۰ متر شرکت و رکورد باشگاهی را جابجا کردم و روز دوم هم در ماده ۱۰۰۰۰ متر اول شدم. این رکوردشکنی‌ها واقعا سخت است چون رقیبی ندارم و با خودم رقابت می‌کنم از طرف دیگر در باد می‌دوم که همین کار را سخت‌تر می‌کند. او به تلاش برای جابجایی رکورد ملی در مرحله دوم قهرمانی باشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: همه تمرکزم را به کار می‌گیرم که در مرحله بعد رکورد ملی را بزنم. با اینکه فاصله مراحل قهرمانی باشگاه‌ها با هم کم است اما تلاش می‌کنم تا این کار را انجام دهم. این دونده به سختی‌هایی که برای حضور موفق در دوومیدانی کشیده است اشاره و بیان کرد: سختی‌های زیادی کشیده‌ام. بدون مربی و رقیب در ارتفاع ۱۹۰۰ متر تمرین می‌کنم که شاید هر دختری این سختی را قبول نکند. با این حال برای مسابقات هفته‌ای ۱۵۰ کیلومتر تمرین می‌کنم و از آنجایی که سختی و زحمت زیادی می‌کشم، رقابت برایم راحت‌تر می‌شود. فیروزجا بازهم برابر کارلسن شکست خورد پس از شیوع بیماری کرونا رقابت های شطرنج به صورت آنلاین پیگیری شد. در این رقابت های آنلاین بیشتر شطرنج بازان بزرگ با یکدیگر به رقابت پرداختند. در مهمترین رقابت های شطرنج آنلاین روز گذشته(شنبه) مسابقات شطرنج "فیشر شودآون" پیگیری شد که شطرنج بازان بزرگی مانند مگنوس کارلسن نفر اول شطرنج جهان، گری کاسپاروف قهرمان بی نظیر اسبق شطرنج جهان و نفرات برتر رنکینگ جهانی از جمله لوون آرونیان، فابیانو کاروانا و ماکسیم وشیه حضور دارند. همچنین نابغه شطرنج ایران علیرضا فیروزجا در این رقابت‌ها دست به مهره شده است. شطرنج بازان در روز دوم این رقابت ها به مصاف سه حریف خود رفتند. در مهمترین بازی ها علیرضا فیروزجا در بازی ششم خود مقابل مگنوس کارلسن نفر اول شطرنج جهان قرار گرفت و در آخر فیروزجا در این بازی شکست را پذیرا شد. در این مسابقات ۱۰ شطرنج‌باز با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. فیروزجا در این مسابقات موفق به کسب یک پیروزی و یک تساوی شده و با یک و نیم امتیاز در رده آخر قرار دارد. لوون آرونیان با چهار و نیم امتیاز در رده اول و کارلسن با چهار امتیاز در رده دوم قرار دارد. این رقابت ها به صورت آنلاین برای علاقه مندان پخش زنده می شود. مجموع جوایز این مسابقات ۱۵۰ هزار دلار است و شطرنج بازان به مدت سه روز با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

نظر شما