شناسهٔ خبر: 4258598 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

جعفری در گفتگو با مهر:

مراجعه بیش از ۷۶ هزار نفر به پست های ثابت هلال احمر فارس

شیراز – مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس از مراجعه ۷۶ هزار و ۵۱ نفر به پست های ثابت سلامت و ایمنی نوروزی هلال احمر خبر داد.

صاحب‌خبر -

فیض اله جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: از ابتدای آغاز طرح امداد و نجات نوروزی تا به امروز در فارس ۱۲۹ حادثه به جمعیت هلال احمر گزارش شده که تعداد حادثه دیدگان در آن ها ۹۴۲ نفر در قالب ۹۵ خانوار بوده است.

وی با بیان اینکه در این تعداد ۹۲۶ نفر آسیب دیده بوده اند، گفت: طی این حوادث ۲۱۹ نفر مصدوم شده اند، ۶۴۸ نفر در قالب عملیات امدادی توسط هلال احمر امداد رسانی شده اند، ۴۳ نفر مصدوم به مراکز درمانی انتقال یافته و ۶۷ نفر از درمان سرپایی استفاده کرده اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس افزود: همچنین ۱۸۹ نفر توسط هلال احمر اسکان اضطراری یافته اند.

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح ایمنی و سلامت نوروزی هلال احمر با بیان اینکه هدف این طرح فرهنگ سازی در راستای کاهش تصادفات در طول نوروز است، تاکید کرد: تا دیروز عصر ۷۶ هزار و ۵۱ نفر به پست های ثابت، ۳۲ هزار و ۸۴۷ نفر به پست های سحاب، ۴۶ هزار و ۲۱۵ نفر به ایستگاه های سلامت، ۲۹ هزار و ۴۳۰ نفر به فضاهای دوستدار کودک و ۲۸ هزار و ۳۹۹ نفر به خیمه های نماز پست ایمنی و سلامت نوروزی استان مراجعه و از خدمات هلال احمر استفاده کرده اند.

وی افزود: پست های سحاب که در قالب آن افرادی با دوچرخه به خدمت رسانی به مسافران می پردازند فقط در هشت شهرستان فارس شامل شیراز، مرودشت، خرم بید، آباده، گراش، لارستان، کازرون و پاسارگاد که از شهرستان های گردشگری استان محسوب می شوند، اجرا شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس بیان کرد: در پست های هلال احمر فارس ۶۱ هزار و ۲۶۵ نقشه، ۵۳ هزار و ۲۶۵ بروشور و ۴۵ هزار و ۲۳۱ اقلام دیگر فرهنگی بین مسافران توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۵ هزار نقشه شهر شیراز در پست های جوانان مخصوص به این شهر توزیع شده است، عنوان کرد:۲۰ هزار سی دی کودک، ۱۵ هزار مجله اختصاصی سازمان جوانان هلال احمر تحت عنوان ماه نو و ۱۰ هزار سی دی آموزش مهارت های زندگی تحت عنوان بگو نه در پست ها توزیع شده است.

نظر شما