شناسهٔ خبر: 42585800 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده سازمان ملل بعد از دیدار با آیت‌الله سیستانی: بر برگزاری انتخابات در موعد مقرر تاکید شد

زهرا موسوی

فرستاده سازمان ملل به عراق اظهار کرد، در جریان دیدار با مرجع عالیقدر شیعیان بر برگزاری انتخابات در موعد مقرر خود و منع وجود سلاح‌های آزاد تاکید شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از سومریه نیوز، جینین هنیس پلاسخارت، فرستاده سازمان ملل به عراق در کنفرانس خبری بعد از دیدار با آیت‌الله سید علی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان گفت: ما با آیت‌الله سیستانی به بررسی سه مساله یعنی برگزاری انتخابات در موعد مقرر خود طبق فانونی منصفانه و عادلانه برای همه طرف‌ها، بسط کنترل دولت، توقف استفاده از سلاح آزاد و گشودن پرونده‌های بزرگ فساد برای مواخذه مفسدان پرداختیم.

پلاسخارت

مسؤول سازمان ملل نسبت به کشیده شدن عراق به سمت پیچ‌های خطرناک در صورت برگزار نشدن انتخابات آینده هشدار داد و افزود: بر حفظ حاکمیت عراق و عدم اجازه به مداخله‌های خارجی و اعمال حاکمیت دولت در این باره تاکید کردیم.

آیت‌الله سیستانی امروز، یکشنبه در دفترش در نجف نماینده سازمان ملل را در اولین دیدار بین آن دو از زمان شیوع کرونا به حضور پذیرفت. آخرین دیدار ۱۲ نوامبر ۲۰۱۹ برگزار شده بود.

آیت‌الله علی سیستانی در مورد برگزاری انتخابات زودهنگام عراق در ژوئن سال آینده گفت: انتخابات زودهنگام باید زیر نظارت سازمان ملل متحد و به موقع برگزار شود. انتخابات به تنهایی یک هدف نیست، بلکه راه مسالمت آمیز برای خروج کشور از بحران‌های سیاسی، اقتصادی، امنیتی، خدماتی و بهداشت است.

بنا به اعلام دفتر سیستانی، وی در دیدار با جنین هنیس-پلاسخارت با تاکید بر اهمیت میزان مشارکت مردم در انتخابات ادامه داد: انتخابات باید به طور عادل، منصفانه، در چارچوب قوانین و خارج از منافع برخی گروه‌های سیاسی برگزار شود.

سیستانی هشدار داد که در صورت عدم برگزاری انتخابات در زمان تعیین شده، مسائل موجود ریشه دار خواهد شد.

وی همچنین دولت عراق را به بررسی بیشتر پرونده‌های فساد و لحاظ گام‌های جدی در این زمینه فراخواند.

سیستانی با اشاره به اهمیت تقویت کارایی نیروهای امنیتی گفت: مسؤولیت رفع خطر تجزیه و تقسیم کشور بر عهده همه است.

انتهای پیام

نظر شما