شناسهٔ خبر: 42583604 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

حکیم: عادی‌سازی روابط میان عراق و رژیم صهیونیستی هیچگاه رخ نمی‌دهد

رهبر جریان حکمت ملی عراق در دیدار گروهی از نخبگان و فعالان جنبش مردمی اعلام کرد سازش عراق و رژیم صهیونیستی هیچ زمانی اتفاق نخواهد افتاد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سید عمار الحکیم»، رهبر جریان حکمت ملی و ائتلاف عراقیون در دیدار با گروهی از توانمندان و چهره‌های موفق در زمینه شغلی، روسای سندیکاها، نخبگان و فعالان جنبش مردمی اعلام کرد: عادی‌سازی میان عراق و رژیم صهیونیستی صورت نمی‌گیرد، مسأله فلسطین پایان نخواهد یافت و پیچیدگی‌های گسترده‌ای در این مساله وجود دارد.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا جمعه گذشته (۲۱ شهریور/۱۱ سپتامبر) اعلام کرد بحرین و رژیم صهیونیستی به توافقی برای عادی‌سازی روابط دست پیدا کرده‌اند.

رئیس‌جمهور آمریکا در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «امروز یک گشایش تاریخی دیگر اتفاق افتاد! دو دوست بزرگ ما، اسرائیل و پادشاهی بحرین به توافقی برای صلح دست پیدا کردند- بحرین دومین کشور عربی است که ظرف ۳۰ روز با اسرائیل صلح می‌کند.»

این خبر در حالی اعلام شد که امارات عربی متحده نیز حدود یک ماه پیش از عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی خبر داد و تا کنون هیأت‌هایی از دو طرف نیز با یکدیگر دیدار کرده‌اند یا تماس داشته‌اند. 

این اقدام امارات و بحرین با مخالفت گسترده فلسطینی و غیر فلسطینی روبرو شده است. 

انتهای پیام/م

نظر شما