شناسهٔ خبر: 42578733 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

رگبار و بارش‌های خفیف در شمال و غرب کشور/ وقوع پدیده گرد و خاک در نیمه شرقی

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز، فردا و پس فردا رگبار و رعد و برق در شمال و غرب کشور پیش‌بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، مرتضی ضرابی با اعلام این خبر افزود: به لحاظ رگبار‌های تابستانی و وقوع بارش؛ ظرف روزهای آینده شمال استان‌های آذربایجان غربی، شرقی و بخش‌هایی از استان اردبیل، گیلان و بخش‌های غربی مازندران، ارتفاعات البرز مرکزی یعنی مناطق مرتفع استان‌های قزوین، البرز و تهران و حتی بخش‌های شمالی استان‌های زنجان را دربرمی‌گیرد.

وی گفت: البته در دامنه‌های سلسله جبال زاگرس این شرایط را به ویژه در ساعات بعد از ظهر در مناطقی از استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و همین طور بخش‌های جنوب شرقی استان لرستان پیش رو خواهیم داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: به لحاظ تغییرات دمایی در دو تا سه روز آینده تعییرات دمایی قابل توجهی نداریم، ولی طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه با شمالی شدن سوی جریان هوا در استان‌های ساحلی دریای خزر انتظار کاهش دمای بین ۴ تا ۶ درجه را برای نوار شمالی کشورمان داریم که حتماً برای دامنه‌های جنوبی البرز از جمله تهران نیز بی تاثیر نخواهد بود.

وی گفت: وزش باد پدیده غالبی است که این روز‌ها نیمه شرقی کشورمان به ویژه در منطقه زابل را تحت تاثیر قرار می‌دهد به طوری که می‌تواند منجر به ایجاد گرد و خاک در این مناطق شود.

نظر شما