شناسهٔ خبر: 42575540 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

با ویروس عادی‌سازی مقابله می‌کنیم/گزارش خشم منطقه از توافق بحرین با صهیونیستها

همه جناح های فلسطینی به اتفاق آرا توافق نامه های عادی سازی بین اسرائیل و کشورهای عربی خلیج فارس را محکوم کردند و آن را خنجری در پشت ملت مظلوم فلسطین و خیانت به آرمان آنها دانستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، فلسطینیان در نوار غزه در اعتراض به اقدام بحرین برای پیوستن به امارات متحده عربی در توافق برای عادی سازی روابط با اسرائیل در توافق نامه اعلام شده توسط دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ، تظاهراتی ترتیب دادند.

 

فلسطینی ها روز شنبه در جریان تظاهرات سازمان یافته توسط جنبش مقاومت فلسطین حماس ، تصاویری از آل خلیفه و پرچم اسرائیل و آمریکا را آتش زدند.

 

تظاهرکنندگان تصاویر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل ، حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین و شیخ محمد بن زاید ولیعهد امارات را به آتش کشیدند.

 

ماهر القدس سخنگوی حماس گفت: ما باید با ویروس عادی سازی مبارزه کنیم و قبل از موفقیت همه راه های آن را ببندیم تا از گسترش آن جلوگیری کنیم.

 

روز جمعه ، رئیس جمهور آمریكا با انتشار پستی توئیتری عادی سازی روابط دو جانبه بین بحرین و رژیم اشغالگر اسرائیل خبر داد که با واکنش شدید کشورهای اسلامی و گروه های فلسطینی قرار گرفت.

 

ترامپ گفت که بحرین با پیوستن به امارات متحده عربی در انجام معامله ای برای عادی سازی روابط با تل آویو موافقت کرده است.

 

بحرین به منظور امضای امضای اسرائیل و امارات در کاخ سفید به میزبانی ترامپ در 15 سپتامبر به اسرائیل و امارات ملحق می شود.

 

صائب عریقات دبیرکل سازمان آزادیبخش فلسطین (PLO) نیز در کرانه باختری گفت که حل مسئله اسرائیل و فلسطین که چندین دهه طول کشیده است با وجود این روابط ناکام خواهد ماند.

 

عریقات در گفتگو با خبرگزاری رویترز گفت: توافقنامه بحرین ، اسرائیل ، آمریکا برای پیشبرد صلح در منطقه نیست و به منظور اشغالگری بیشتر صورت گرفته است.

 

همه جناح های فلسطینی به اتفاق آرا توافق نامه های عادی سازی بین اسرائیل و کشورهای عربی خلیج فارس را محکوم کردند و آن را خنجری در پشت ملت مظلوم فلسطین و خیانت به آرمان آنها دانستند.

 

جنبش مقاومت جهاد اسلامی فلسطین در روز جمعه ، توافق عادی سازی اسرائیل و بحرین را به شدت محکوم کرد و اظهار داشت که این توافق نشان دهنده تسلیم رژیم منامه در برابر واشنگتن است.

 

تصمیم بحرین در مورد عادی سازی روابط با اسرائیل به واسطه آمریكا نیز توسط جنبش الوفاق بحرین محكوم شد كه آن را خیانت به مردم فلسطین خواند. این جنبش اعلام کرد مردم بحرین همچنان از فلسطین و انتفاضه حمایت خواهند کرد.

پایان پیام/42

نظر شما