شناسهٔ خبر: 42571003 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

رئیس ‌اورژانس هوایی:

هر ماموریت اورژانس هوایی 25 میلیون تومان هزینه دارد

رئیس ‌اورژانس هوایی کشور گفت: حدودا هر ماموریت اورژانس هوایی بیش از 25 میلیون تومان هزینه‌بردار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد سرور در نشست خبری که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه در حال حاضر ۴۵ پایگاه اورژانس هوایی در کشور داریم، اظهار داشت: طی سال‌هایی که اورژانس هوایی در کشور فعالیت کرده است با بیش از ۲۲ هزار مأموریت هوایی توانستیم بیش از ۳۲ هزار نفر را به مراکز درمانی منتقل کنیم. تمام بیمارانی که توسط بالگرد منتقل می‌شود بیماران بدحال ما هستند.
سرور افزود: برای اینکه بتوانیم اهدای عضو سریعی داشته باشیم نیازمند اورژانس هوایی هستیم که در برای این مهم از انواع بالگردها استفاده می‌کنیم، به عنوان مثال یک قلب را از یزد به تهران منتقل می‌کنیم و نهایت این کار ظرف یک ساعت انجام می‌شود.
وی بیان کرد: ۲۳ قلب را توانسته‌ایم از مناطق دوردست به افراد نیازمندی که مرگ و زندگی آنها در گرو این پیوند بوده است برسانیم. ۲۷ درصد از مأموریت‌های اورژانس هوایی حوادث غیر ترافیکی است که معمولاً در مناطق سخت‌گذر رخ می‌دهد و رساندن بیمار به وسیله خودروهای اورژانسی امکان‌پذیر نیست.
رئیس ‌اورژانس هوایی سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه بنا بر نیاز کشور نیاز داریم تا ظرفیت اورژانس هوایی ما دو برابر چیزی که الان هست شود، حدوداً هر ماموریت اورژانس هوایی بیش از 25 میلیون تومان هزینه‌بردار است. در تمام دنیا هم هزینه‌های بالگردهای امدادی بسیار گران قیمت است.
سرور ادامه داد: بیش از 20 فروند از بالگردهایی که در اختیار داریم از نیروهای نظامی و انتظامی کمک گرفته‌ایم و همکاری ما با ستادکل نیروهای مسلح خوب است.
وی اظهار داشت: در توسعه اورژانس هوایی کشور با چالش‌های زیادی روبه‌رو هستیم، شرکت‌هایی که در حوزه غیرنظامی بتوانند با ما همکاری کنند به دلیل تحریم تعداد کمی هستند اما سعی در تامین زیرساخت‌های لازم داریم.
سرور در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه وزارت بهداشت چه تعداد بالگرد دارد، گفت: تعداد بالگردهایی که متعلق به وزارت بهداشت است تعداد 9 بالگرد است، تعدادی هم متعلق به شرکت‌های خصوصی غیرنظامی و 23 بالگرد متعلق به ستادکل نیروهای مسلح است.

برچسب‌ها:

نظر شما