شناسهٔ خبر: 4256972 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اسکان 250 هزار گردشگر در اقامتگاه های نوروزی کهگیلویه و بویر احمد

گچساران - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: 250 هزار مسافر در اقامتگاه های نوروزی این استان اسکان یافتند.

صاحب‌خبر -

محمود باقری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مسافران از 27 اسفند 93 تا پنجمین روز سال جدید در کهگیلویه و بویراحمد اقامت پیدا کرده اند.

وی اظهار کرد: حرم بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، گردنه شلال دان و آبشار یاسوج دارای بیشترین آمار بازدید مسافران نوروزی کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری بوده است.

باقری تصریح کرد: کمپینگ های موقت در بوستان ها، مدارس، هتلها و مهمانسراها از مهمترین مراکز اسکان گردشگران نوروزی در این استان است.

وی گفت: شهرستانهای گچساران و یاسوج به ترتیب با 40 و 30 هزار مسافر تاکنون میزبان بیشترین تعداد گردشگر در کهگیلویه و بویراحمد بوده اند.

کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود 700 هزار نفر در جنوب غربی کشور واقع شده و با استانهای فارس، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و بوشهر همسایه است.

کهگیلویه و بویراحمد با داشتن 280 تفرجگاه طبیعی، دو هزار و 600 اثر تاریخی،750 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای مسافران و میهمانان نوروزی است.

8143/8066/6162

نظر شما