شناسهٔ خبر: 42559367 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

فیلم‌های هفته پایانی تابستان با رنگ و بوی دفاع مقدس

در چهاردهمین هفته تابستان با فیلم‌های سینمایی شبکه‌های سیما همراه باشید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی معاونت سیما، فیلم‌های «دیده‌بان»، «جنگ نفت کش‌ها»، «پایگاه جهنمی»، «حمله به اچ ۳» از ۲۲ تا ۲۶ شهریور ماه از شبکه‌ یک و امید و کودک سیما پخش می‌شود.

شبکه یک سیما
فیلم سینمایی «دیده بان» به کارگردانی «ابراهیم حاتمی کیا»، یک شنبه ۲۳ شهریور ماه ساعت ۲۳:۱۵ از شبکه یک سیما پخش می‌شود. در این فیلم خواهیم دید: ارتباط خط کمین با نیرو‌های خودی توسط دشمن قطع شده و احتمال سقوط منطقه بسیار زیاد است. مقابله و مقاومت نیرو‌ها در مقابل دشمن نیازمند حضور دیده بان جهت هدایت آتش سنگین است. عارفی برای پیوستن به خط کمین و دیده بانی باید از مسیری عبور کند که زیر آتش شدید دشمن عراقی قرار دارد. مهرداد سلیمانی، علیرضا حیدری، غلامرضا علی‌اکبری، اصغر پورهاجریان، اسماعیل سلطانیان و سعید جوانشیر در فیلم سینمایی «دیده بان» هنرنمایی کرده اند.
 
فیلم سینمایی «جنگ نفت‌کش‌ها» به کارگردانی «محمد بزرگ‌نیا»، دوشنبه ۲۴ شهریورماه ساعت ۲۳:۱۵ از شبکه یک سیما پخش می‌شود. در این فیلم خواهید دید: زمان جنگ ایران و عراق است و دامنه جنگ به خلیج فارس نیز کشیده شده و کشتی‌های نفت‌کش ایرانی مورد حمله دشمن قرار می‌گیرند. در این میان یک ناخدای جوان تصمیم به عبور کشتی نفت‌کش از تنگه هرمز می‌گیرد و برای این کار از ناخدایی بازنشسته، ولی پرتجربه کمک می‌خواهد. ناخدای پیر در ابتدا تمایلی برای انجام این کار ندارد. مجید مظفری، مرحوم عزت‌الله انتظامی، جمشید جهان‌زاده، فیروز بهجت محمدی و ژاله علو در فیلم سینمایی «جنگ نفت کش ها» ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم سینمایی «پایگاه جهنمی» به کارگردانی «اکبر صادقی» سه‌شنبه ۲۵ شهریور ماه ساعت ۲۳:۱۵ از شبکه یک سیما پخش می‌شود. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: دشمن در خاک خود پایگاهی قدرتمند ساخته است. خبر به ستاد عملیاتی نیروی دریایی می‌رسد و یک تیم چهار نفری از گردان تکاوران نیروی دریایی به فرماندهی ستوان بای انتخاب می‌شوند تا با نفوذ به خاک دشمن پایگاه جهمنی را منهدم کنند. فرامرز قریبیان، جمشید هاشم‌پور و کاظم افرندنیا در فیلم سینمایی «پایگاه جهنمی» ایفای نقش کرده اند.

فیلم سینمایی «حمله به اچ ۳» به کارگردانی «شهریار بحرانی» چهارشنبه ۲۶ شهریور ماه ساعت ۲۳:۱۵ از شبکه یک سیما پخش می‌شود. در خلاصه داستان فیلم آمده است: ستاد نیرو‌های هوایی عراق که از ابتدای جنگ با برتری هوایی ایران روبرو شده و قریب الوقوع بودن شکستن حصار آبادان را پیش بینی می‌کند، جهت حفاظت از هواپیمای استراتژیک، میگ میراژ و توپولوف عراقی از گزند بمباران‌های هوایی و مصون ماندن آن‌ها تا موقع شروع حمله ایران، تصمیم می‌گیرد آن‌ها را به سه پایگاه بسیار دور افتاده در نزدیکی مرز اردن منتقل کند. در مقابل ستاد نیرو‌های هوایی ایران نیز طرح بمباران این سه پایگاه را که به نام پایگاه‌های اچ - ۳ موسومند مطرح می‌نماید. جعفر دهقان، محمد کاسبی و حسین یاری در فیلم سینمایی «حمله به اچ ۳» هنرنمایی کرده‌اند.

شبکه امید سیما
فیلم تلویزیونی «بزرگ مرد کوچک» به کارگردانی «صادق صادق‌دقیقی»، دوشنبه ۲۴ شهریور ماه ساعت ۱۷:۴۵ از شبکه امید پخش خواهد شد. داستان فیلم به اوایل جنگ و حمله عراق به خرمشهر بازمی‌گردد و با محوریت زندگی شهید به نام محمدی است. این نوجوان ابتدا به دست نیرو‌های عراقی می‌افتد و مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد، اما در ادامه اعتماد عراقی‌ها را جلب کرده و مواد غذایی، مهمات و گرای دشمن را به نیرو‌های ایرانی می‌رساند. شبنم قلی‌خانی، پویا امینی، سوگل طهماسبی و حبیب‌اله الهیاری بازیگران این فیلم هستند.

انیمیشن سینمایی «بهاران» به کارگردانی «حامد حاج ملاعلی و نوروز عباسی»، سه شنبه ۲۵ شهریورماه ساعت ۹ از شبکه امید پخش خواهد شد. در این انیمیشن خواهیم دید: علی انسانی مسئول در مقابل مملکت و آرمان‌هایش است و به خاطر آن کار‌های گوناگونی انجام می‌دهد. او یک دانشمند هسته‌ای است که در این زمینه مشغول تحقیق است، اما به دلیل این که دشمنان نمی‌خواهند ایران به قدرت اتمی دست یابد، شروع به شناسایی دانشمندان هسته‌ای و ترور آن‌ها می‌کنند. علی ترور می‌شود و زمانی که به کما می‌رود خاطرات جوانی‌اش مصور می‌شود. او که به فرمان امام خمینی (رحمت‌الله‌علیه) در جهاد سازندگی فعالیت می‌کند، برای آباد کردن آن روستا نهایت تلاش خود را می‌کند...

همچنین، انیمیشن سینمایی «فردوسی» به کارگردانی «محمود صائمین»، چهارشنبه ۲۶ شهریورماه ساعت ۹ از شبکه امید پخش خواهد شد. در این انیمیشن خواهیم دید: پس از تولد زال، سام پدر زال که می‌پنداشت موی سپید فرزندش نشانه اهریمن بودن اوست او را در کوهستان رها می‌کند ...
انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما